|
|
|
|---|---|
| Skall beställa en 325:a men vet ej om jag skall ta sportchassi eller ej. Vill gärna ha komfort men är lite bekymrad över andrahandsvärde och utseende utan sportchassi. Någon som har något bra tips? | |
|
Jag resonerade som såhär: Jag provkörde i förrgår och upplevde att bilen var stuttig med sportchassie och 17"-fälgar med Run-Flat-vinterdäck. Ändå valde jag sportchassie - det går ju att ändra ifall man inte pallar den hårda sättningen. Dessutom kommer jag byta RunFlat-däcken mot vanliga däck vilket enligt uppgift ska göra bilen behagligare. [En 325iT -07 beställd (lev. mars/april)] |
|
| Hur kan du ändra det menar du? | |
|
Tja... köpa nya fjädrar och dämpare... [En 325iT -07 beställd (lev. mars/april)] |
|
| Ja, det går väl antar jag. Var har du beställt bilen? Inga rpoblem att få den med vanliga däck? | |
|
Byta däcken var helt omöjligt hos bmw, men jag ska kontakta nån däckfirma som får göra ett byte direkt... Nån firma i Sthlm lär väl nappa på det erbjudandet. [En 325iT -07 beställd (lev. mars/april)] |
|
| Frågan är bara om du får vettigt betalt för originaldäcken. Har du räknat med att få byta jämnt? | |
|
Tja, ett byte av 16"-däcken till dubbade vinterdäck, samt en uppsättning sommardäck på 17"-fälg kan nog locka nån däckhandlare. [En 325iT -07 beställd (lev. mars/april)] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.