|
|
|
|---|---|
|
Hej! Mitt första inlägg på autopower:) Jag är i färd med att välja min blivande tjänstebil. Provkörde en E91 och blev kär omedelbart, satte mig hemma och började räkna på bil + utrustning. Kommer att åka ca 6000mil/år varav en diesel är ett måste. 320d'n blir för dyr med tanke på att vi har ett pristak på 330k, sneglade då på 318d. Där får jag med de paket jag tycker är nödvändiga (Comfort, Dynamic+Advantage). Däremot är motorn bra sur jämfört med 320d. Hur kan jag skrämma upp den till högre effekt på ett "osynligt" sätt. Det första som hamnar i mina tankar är KCR-boxen. Jag har läst en del på detta forum om folks erfarenheter och dom är väl minst sagt blandade. Någon som har något förslag? | |
| Var igår och provade en 318d E91 och blev glatt överraskad. Motorn var trevlig i karaktären men saknade dock det där lilla extra vid omkörningar. | |
|
Välkommen till forumet! En 320dT är 17000 dyrare än 318dT och det är en låg extrakostnad då motorn inte bara är trimmad utan dessutom förstärkt på 320 jämfört med 318. Mvh |
|
|
Jag har hört mig för ang KCR och sådant är icke osynligt, det verkar som om det går att se momentskurvor m.m via diagnosen. Det var i mitt fall. kanske inte lika farligt för drivlina i en 318d? |
|
|
Det lutar nu åt att jag hoppar över "lull-lull" såsom 17" + sportstolar, sportchassie för att kunna åka en 320d istället. Hellre lite mer mos än större fälgar. Så KCR är icke osynligt? Jobbans :( |
|
|
Har för mig att det bara syns om man har automat. |
|
| Sportstolar skulle jag satsa på som tillval, bra mycket skönare. | |
| Med 6000 mil om året skulle jag nog inte stryka på stoltillvalet. Standardstolarna är inte mycket att yvas över. | |
735 |
Kan inte std stolarna i e90.. Tycker dock att de fungerar kanon i en e60, 70 mil på en dag är helt lugnt.. |
|
Hmm... Sportstolar eller Xenon, can't have both.. Jag tyckte std-stolarna var helt ok, hann bara prova dom i 30min iofs. |
|
|
Hade jag varit tvungen att välja mellan Xenon och Sportstolar hade jag efter en hel del vånda valt bort sportstolarna, helt på grund av att std stolarna är ok och sportstolarna riktigt bra medan halogenljusen är ganska dåliga och xenonljusen grymt bra... /ElakaKatten |
|
| köpte en 320d på bmw Göteborg 282000 i grundpris/advantage pkt dom lämnar 35kkr i rabatt för att dom vill ha ut dom som tjänstebilar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.