AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.421

Var finns radio kod

Su
4
Sune 530/525
523i touring -07
Jag har bytt batteri i min 530i touring och saknar radio koden.
Var kan man få tag i den?. Jag kontaktade BMW verkstad i Nyköping och fick svaret att det inte går att få tag i. Stämmer det verkligen.
Tacksam för hjälp.

tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Du skriver upp serienumret på radion samt ditt chassinummer och knallar in till BMW med 200:- i handen så skickar de efter koden.

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
BMWSC #338
Su
4
Sune 530/525
523i touring -07
Tack för hjälpne Johan.
Vet du var man hittar radions serienummer. Måste man ta ur radion för att se det?

Am
569
Ambush
540i/6-94
står på ovansidan av radion så ja - du måste plocka ur radion. Dessutom kostar det 400kr för att få koden från bmw, fick själv punga ut med det för några veckor sedan.
Rota runt bland dina papper till bilen, i mina fick jag med någon kod som jag kunde knappa in på min bandare.
Su
4
Sune 530/525
523i touring -07
Tack för hjälpen alla.
Jag tog kontakt med bilregistret för att få tag i tidigare ägare, och det visade sig att en av dom hade kvar koden, så nu funkar det.
För övrig info. Jag fick nämligen inte ur radion, trots att jag lossade dom små insexskruvarna på båda kortsidorna bakom dom små plastlocken.
Radion kom ut ca: 1 cm sedan tog det stopp. Alltså inget serienummer att hitta. Men någon sa att det räcker med bilens chassinummer om det är originalradion som sitter i, för att BMW ska kunna få fram koden.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.