|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Bra, då är vi alla eniga då..... MVH: Sakke |
|
|
Tvivlar på att M-avdelningen släpper iväg något som inte är enligt "ingenjörernas ritningar" då är det lite onödigt med ritningar. Ska man väga in stakar och kolvar så gör man ju det bättre än ritningarna anger annars är det liksom ingen poäng (om man inte köpt nya delaljer i en annan vkitklass). Motorerna är ju ihopmonterade enligt BMWs spec enligt de aktuella toleranserna. På en tex en M30 motor får vikten på kolvarna skillja max 4g mellan den lättaste och tyngsta enligt spec har jag för mig. det går ju att göra bra mycket bättre. Ska man öka varvtalet till 8500 från 7500 är det mycket stora skillnader i påfrestningar på kolvar och stakar. Hur är det med vevens svängningar på M5 motorn? M30 går ju knappt att varva över 7000 då svänger veven så urjävligt att muttern till svängningsdämpare lossnar (dragen med 440 Nm). Martin: Kul projekt, roligt att det finns någon sugtrimmare kvar i livet ;) Skulle också kunna tänka mig en 3,6 eller 3,8 och trimma lite lagom och montera i bilen. Berätta mer vad du tänkt att göra! /Otto |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.