AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
830

Hjälp! min 528 startar inte.

jo
23
johan1975
M3 Coupe-94
318 I-85
Hej, är fast på jobbet eftersom min 528 ia touring-98 inte startar. Startmotorn drar runt motorn precis som den ska men bilen är helt död, om någon varit med om något liknande eller har några bra tips snälla skriv.

Tack på förhand /Johan
Du råkar inte ha flyttat bilen en kort sträcka innan du stängde av motorn? För då blir den sur, rejält sur om du har otur. Låt den stå lite och prova sedan att starta med fullgas, då kanske den hoppar igång och går som en påse nötter. Om inte så kanske du blir tvungen att skruva ut stiften. Men det kan även vara annat som strular förståss.
jo
23
johan1975
M3 Coupe-94
318 I-85
Nej, automatlådan är ju spärrad i P-läget när bilen står stilla så den kan inte ha flyttat på sig, har i alla fall tänkt samma tanke och väntat ca15 minuter och sedan nött på startmotorn i ca 45 sek- 1 min utan att bilen visat något livstecken. Börjar bli lite less på den här bilen, har kört BMW i många år och varit väldigt nöjd tills jag ramlade ner i e39-träsket, ingen kvalitetsbil precis,
Xenonljus sog ger upp, hjullager som skär trots låga miltal, tändningslås som slutar fungera, katalysatorer som slutar fungera, vattenpumpar som går sönder pga klen konstruktion + mystiska elfel som kommer och går samt rost i skufflucka, pust.
/Johan
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Jobbigt läge!! Jag tror det powermac menade var att ifall du har startad bilen själv tidigare idag och flyttat på den, t.ex. backat 5 meter, parkerat om, eller kört en väldigt kort sträcka. Då blir bilen sur! (tändstiften blöta, ingen gnista)

SKruva ut tändstiften och kika om du har möjlighet. Annars så kan ju bränslepumpen skurit.. Har du kört slut på soppan nyligen? Så att du fått soppatorsk?

Annars kan det vara relät till pumpen, när du vrider om nykeln, hör du att reläerna drar? Dvs klickar?

Jobbigt med dina fel på e39. Verkar ju konstigt med så mkt fel på en premiumbil.. Min gamla 3:a bara går å går :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.