|
|
|
|---|---|
|
Gjorde en sökning men det var inte det lättaste... Nåja. here goes. Har en 320 -03:a. När jag axar hårt med den så "dör" den en halv sekund innan den får fart igen. Händer bara vid de lägre varven, när den är uppe i varv funkar den fint. Bytte alla tändspolar i påskas så dom är nya och fina. Hällde i fuel system cleaner (den där dyra 200-kronors, inte de billiga). Bilen känns lite piggare iofs men den tappar effekten den där halva sekunden fortfarande. Är det någon som känner igen detta? Är detta helt normalt på BMW? Jag hade en Micra innan så jag har inte så mkt att jämföra med.. :) | |
|
Min beter sig likadant, vet inte heller om det är fel eller om det är normalt? Störande är det iaf. Hoppas någon har en bra förklaring. JJ |
|
|
kolla luftfiltret alex |
|
|
Häll inte i en massa "mirakelmedel"... service kanske behövs! Kolla luftfiltret, precis som PUIU nämnde, kolla även att den inte drar in tjuvluft någonstans(slangar och annat innan insuget)... _____Vraum!_____ |
|
|
Den var just på service där den fick ny olja etc. Luftfiltret tror jag inte man bytte. Det ska helt klart kollas! Samma sak gäller slangar etc. Tackar för hjälpen. Skriver vad felet var sen om jag hittar det. |
|
| bensinpump ? | |
|
Nja vet inte, bensinpump, borde den inte vara trött över hela registret då, speciellt i det övre där det krävs mkt arbete av pumpen? Jag har noll koll dock. Jag är datanörd.. :) |
|
|
lamdasond zacke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.