|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem med min 323ci- 99. Det är så att bilen startar jättebra går bra när jag kör men så fort den går på tomgång och framförallt när den får stå ett par minuter börjar den gå illa. Känns som den inte går på alla cylindrarna typ "gungar". Ibland kan det bli så att om den börjat gå illa på tomgång går den illa när jag kör oxå. Känns om den tappar massa kraft. Det funkar alltid med att starta om bilen då. Nån som varit med om samma sak eller har en aning om vad problemet kan vara. Kan det vara nån givare eller liknande? Vad händer om lambdan e trasig? Är inte så insatt så all hjälp mottages tacksamt. En sak till. Bilen knackar ibland när jag startat den men det försvinner fort. Ventilerna? vad kan man göra åt det? Pratade med Bmw verkstad och det var helt ok enligt dom? | |
|
Gissning: 1) vevaxelgivare alt kamaxelgivare 2) Helt normalt, det är tryckarna du hör, tom tappar tryck när oljetrycket försvinner (motorn av), dom tickar lite tills oljetrycket kommer, går då över. |
|
|
Vevaxelgivare kamaxelgivare. Okej, Luktar dyrt men kanske inte är det? smakar det så kostar det....:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.