|
|
|
|---|---|
|
Hej jag skall trimma min mini cooper s (lite bmw i alla fall) och min fråga är det någon som har några erfarenhet av alla chip trimmare. så som seriösa, garanti, fantasi hk i benämning men ej lika många i verkligheten osv. Dem jag har kontaktat är Stienrqvist +47hk 11700:- Its Fun +34hk 9900:- TM Chiptuning +49hk 6900:- Tar glädjeligen emot fler tips och ev krav man kan ställa på firmorna. tack på förhand mvh martin Länk | |
|
Det var SATAN vad Qvarnis höjt priserna! Förrut kostade chip hos honom 4900:-.. Är mini Coopern den nya med Turbo eller den äldre med Kompressor? //amullo --- |
|
|
Det är nog bara dom lite mer speciella modellerna som kostar så mycket. Till min 540 kostar det bara 2500kr t.ex. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Ställ frågan på coopersweden.se så får du säkert bättre svar. Finns tex digitech, bra eller dåliga vet jag inte. Ska du inte byta remhjulet till kompressorn också? Eller är det kanske den nya modellen med turbo du har? Racerbilen: Länk |
|
|
Amullo: Det är inga prishöjningar övh. Alla kompressorbilar kostar minst 9900:-. Det beror på att det är så mycket mera arbete med dom - bla byte av remhjul - och ett fasligt pill med det mesta om det ska bli bra. Fö anser jag inte att man kan få ut mera effekt än drygt 30+ hk ur en Mini Cooper S hur man än vänder och vrider på det som kan pillas på. Det förekommer en effekthysteri i dagens tuning Sverige som inte gagnar någon - minst av allt kunderna - som om de är av den mindre bilkunniga sorten, vilket av naturliga skäl den stora majoriteten är, inte korrekt kan bedöma sanningshalten i effektpåståenden. Hade jag varit kund i detta läge hade jag valt det mest hästkraftstinna alternativet tillsammans med en särskild övk - pengarna tillbaka garanti - om det senare vid en effektmätning inte visat sig stämma. MVH/ Qvarnis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.