|
|
|
|---|---|
|
Hej Har telefon i mittkonsolllen och vill inte göra något ingrepp för att installera mugghållaren som finns mellan sätena. Finns det några andra lösningar och vart kan man hitta dem? Jag menar, det måste ju finnas folk som har telefon som vill dricka saker... =) | |
| Har en liknande fråga. Jag saknar mugghållare i min E46. Fanns det att få som extrautrustning och kan man i sådana fall eftermontera en sån? (Har ingen telefon monterad). | |
|
Till e46 finns det ju på börsen och på blocket, en kille som säljer. Den mugghållaren placerar du i dörrfacket. Till e36 så har jag själv den modellen som sitter i mittarmstödet, orginal. Har fixat in den som så att jag har en mugghållare längst fram mot växelspaken, sen askkoppen, mugghållare sen myntfacket. Jag håller med om att den inte är den vackraste eller bästa men i brist på annat.. Vill inte heller skruva instrumentbrädan/panelerna för en mugghållare.. Men finns det bra alternativ så är jag också intresserad! |
|
|
Har man ingen telefon monterad så skaffar man enklast mugghållare i mittkonsolen från BMW.. Kostar runt 500:- för orginaldel.. Finns här med beställningsnummer.. Länk Enkelt som fasiken att sätta dit. Tog mig 3 minuter utan några verktyg alls. Har man telefon så funkar nog dörrhållaren hyfsat.. Länk //amullo --- |
|
| Har någon köpt mugghållare från snubben från nätet eg. är han pålitlig samt är mugghållaren sjyst? | |
|
Tack för svaret amullo. Egentligen är det bra att det inte finns mugghållare. Det minskar risken för kaffedrickande med medföljande spillfläckar i bilen (och då pratar jag inte om mig utan "hon som bestämmer"). Men det är bekvämt att kunna ha en vattenflaska med sig på långkörningar. |
|
|
Inga problem ENS.. Spill undviker man med hot om digra konsekvenser. Jagh kan iallafall säga att mugg/flask hållaren fungerar ypperligt till allt utom de största flaskorna. Min sportflaska model vanlig sitter som gjuten.. //amullo --- |
|
|
Hej! Jag saknade också mugg/flaskhållare men hade inte tid att skaffa original så det fick bli en nödlösning (tänkte jag) med en sån där "påhängsgrej" för galler till luftutblåset som jag köpte på Mekonomen. Har inte bytt ännu då den faktisk passar riktig bra (gjord i tyskland) och ser ut som vilket annat original tillbehör som helst. Egentligen hatar jag såna prylar men det är lätt att ta bort och funkar utmärkt som kylplats under varma tider när man har kylan på - körde genom hela Europa i somras med red bull och annat :) som tagna direkt ur kylen. Kastar 60:-, helt klart värt pengarna. |
|
|
vagabond: Jag har också funderat på någon sådan nödlösning. Du har ingen bild på hur det ser ut moterat i bilen? / Leon |
|
|
amullo Har kollat lite nogrannare på realoem. Det ser ut som att den insatts jag har idag byts ut mot två, dels mugghållare och dels ett mindre fack. Var det så på din eller är det skillnad mellan coupé och touring? |
|
|
Superstar: Det är jag som är snubben på nätet, huruvida jag är pålitlig eller ej låter tidigare affärer/bmw ägare svara på, jag är aningen partisk:). Det är flertalet på forumet och många andra utanför som handlat av mig, både vad gäller Z3 och e46 och ingen har återkommit missnöjd. Den enda "missnöjda" kund jag hade var en kille som tittade på hållaren hemma hos mig och trodde det var en originalprodukt från BMW, vilket det inte är, och då blev det inte någon affär. Vad gäller produkten så har jag hållaren själv sedan 3år tillbaka i Z3an, svärföräldrarna åker sedan ett år tillbaka med hållaren i sin e46. Svärmor har hittills inte yppat några som helst negativa omdömen, hon lät mig iallafall gifta mig med hennes dotter förra helgen så helt opåligtlig kan varken jag eller hållarna vara tycker jag... Om någon är nyfiken på grejorna så maila mig på mats.landh@gbgsd.se eller tel.nummer i annonsen, så tar vi vidare kontakt utanför forumet, så att inte tråden raderas pga reklam. Om hållaren ej lever upp till ställda förväntningar så får man självklart skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka. Mats |
|
|
Det finns ingen liknande till E36? ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
ENS Stämmer. Jag fick ta bort det stora rektangulära facket som satt i mittkonsollen och byta det mot mugghållare plus den andra lilla delen. Jag fick välja mellan bandhållare och litetförvaringsfack med myntrulle. Eftersom jag har CD så valde jag det andra. Synd bara att mynthållaren inte tar svenska 5 eller 10 kronor. Enkelt att göra själv. Stpora facket fick jag loss genom att greppa sidorna o dra rakt upp. kom loss direkt. Sen satte jag ihop mugghållaren och mynthållaren och sänkte ned det på plats. Tryckte till, hörde ett "klick" och sen var det klart. tog kanske 10 minuter inkl att ta grejerna ur kartongen och sätta ihop dem (jag behövde inga verktyg för att göra detta.. alls..) //amullo --- |
|
|
Jag valde alltså kombination 2 på denna bild. Länk Nummer 2(fack)+3/4(gummimatta i fack) på denna bild hade jag.. Och jag ersatte den med kombination 5+8 (mugghållare + mynthållare) Länk //amullo --- |
|
|
(oops.. menar 5-8) mynthållare/ODDMENTS TRAY WITH COINBOX //amullo --- |
|
|
Mats Landh: OK =) Fråga: Jag antar att det får plats 33cl burkar? |
|
|
Superstar:Japp självklart! 33cl och 50cl flask/burk är tanken. Fungerar även med "McDonalds muggar", även om det inte är att rekomendera då dom är aningen för koniska för att sitta perfekt. mats |
|
|
Nu har jag bytt till mugghållare + mynthållare. Det gick snabbt och lätt precis som amullo sa. Tackar än en gång för hjälpen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.