|
|
|
|---|---|
| Hej. Min far ska köpa en z4.3,0-2,5. Jag undrar vilken rekomenderar ni?Tacksam för svar.Ha en trevlig dag. | |
|
Vad har han för ambitioner? 3.0:an är mycket trevligare, och på begagnatmarknaden (om det är det som gäller) så skiljer inte speciellt mycket i pris heller. Motorljudet och motorkaraktären i 3-litersmotorn tycker jag passar väldigt bra i en sportig roadster. |
|
| Kanske fördomsfullt av mig, men om han nu är 75+ år gammal, kan det kanske vara en idé att satsa på en 2,2:a med faceliften för "samma" pengar istället?... | |
| Tack för kul svar sani. | |
|
Katzi; Hoppas du förstår att det ej var illa ment på något sätt! (Förstår nämligen ej om du är ironisk ovan) Du efterfrågade rekommendationer, det var min. Hänger ju ihop med ambitionerna, som acey skriver också...det finns naturligtvis äldre förare med höga krav på prestanda, men det får väl ändå sägas att det hör till ovanligheterna - och du gav ju inte så mycket förutsättningar att utgå ifrån? |
|
| Jag förstår det sani.Ha en bra dag. | |
| jag skulle rekomendera 3.0... den kostar itne så mycket mer men man får mycket mer för pengarna dels är den snyggare samt ofta bättre utrustad | |
| Om han skall köpa en ny så är 2.5 Si med 218hk är en trevlig modell som ger mycket för pengarna, den finns bara som 06 och senare. Om det gäller begagnat så hade jag struntat i motorval och gått på skick, utrustning, samt utseende istället. ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.