AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
642

Är det lätt att ta ner spoilern?

Visa användare
192
Marios
BMW Z3 -96 Cosmos Schwarz röd topp!
Hej gubbar! Behöver ta ner spoilern fram för att sätta den på plats. I skarvarna så är det glapp och det går inte att fixa genom att trycka till. Så jag tror jag måste ta ner hela fram spoilern och sen sätta tillbax den så att glappet förvinner. Har för övrigt M-tech II spoliler. Nåt man ska tänka på? Är det lätt att ta ner och sätta tillbax?

I always bring money by the bucketload 2 local stealership so I believe EVERYthing they ever tell me
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Jag demonterade min M-tech II front i sommras och det är inga problem för den smått "mekkunnige". Den sitter fast med två stora bultar framtill och små skruvar i hjulhusen (2st/hjulhus om jag inte minns fel). Sen sitter den oxå fast med små skruvar och pluggar underifrån. Dessa ser man direkt när man kommer under. Att hissa upp bilen i fronten är att rekomendera.

De två stora skruvarna (utvändig torxs skruv) framtill kommer du åt underifrån med hjälp av en eller flera förlängare till ditt spärrskaft. Jag fick informationen att dessa skruvar skulla vara torxs "honskruvar", men på min va det alltså utvändiga "hanskruvar". Eftersom jag då inte hade rätt verktyg så använde jag mig av en 9mm vanlig spärrhylsa för att få grepp på den utvändiga torxs skruven och det gick utmärkt.

Lycka till

Mvh Jimmy

Visa användare
192
Marios
Tack för infon! Ska testa. Du som har tagit ner spoilern, vet du om man kan "hissa" upp den lite efter att man tagit ner den? Går det alltså att justera i höjdled med någon speciell skruv eller är det så sjysst passning att det inte behövs o. justeras? Min behöver jag, som sagt, endast justera men måste jag då riva ner hela spoilern lr?

I always bring money by the bucketload 2 local stealership so I believe EVERYthing they ever tell me
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Nej vad jag vet så kan man inte endast hissa upp fronten. Om inte de främre skruvarna som håller upp fronten är dåligt spända. Kanske det då hjälper att spääna dessa.

Däremot så låter det som om din front sitter fel just mtp. glipan, det är nämligen en hel del som ska passa in precis när man trycker på den och kommer då någon plastbit fel så kan den komma får långt ner.

Lycka till / Jimmy

Visa användare
192
Marios
Så betyder detta att måste riva ner och börja om från början? Med närmre eftertanke så är det precis det du menar. Tack ska "hoppa" på det så fort som möjligt! Tack för alla tips.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.