|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
manonegro: jag hämtade ut min bil när det var 5 grader ute - och det har inte varit speciellt varmare sen dess. detta gör att jag har ej fått uppleva bilen, med korrekt grepp osv. Jag är extremt nöjd med den, och tror att så fort greppet i däcken finns så kommer den att gå extremt bra. (Enligt BMW så innehåller deras däck nåt "glatt" medel, som gör att däcken upplevs sliriga - vid kallare än 10 grader plus) Jag har ej kört en M3 själv, så jag är nog inte rätt person att avgöra - dock så kommer jag att göra allt jag kan för att smiska några M3:or vid rödlyset när det blir lite varmare. Siffermässigt skiljer det ju inte allt för mycket, så avgörandet ligger nog hos föraren.. *håll till höger, eller gasa* Länk |
|
| Bäste Mats, tror du verkligen att den generation( min) som lärt sig backa med gamla folkvagnar med liten bakruta och utan ytterbackspeglar skulle ha någonting att lära av av att backa med moderna bilar? Allt var inte bättre förr. Framförallt inte bakåtsikten. Inte ens i min gamla 502a./ En som var med förr. | |
|
Det blev ju en lång tråd men om jag läste rätt så var det endast en person som hade monterat billig PDC och kunde besvara frågan. Den personen verkade ju nöjd, så slutsatsen blir att billigt PDC från t ex Biltema kan vara lika bra som original? ...eller kanske t o m bättre? Inte heller jag har bra erfarenheter av kvaliteten på original PDC. |
|
|
bumse60: jag har beställt och monterat den pdc som beskrivs i tråden tidigare "sikkerparkering". och jag är mkt nöjd - håller just nu på och diskuterar ett ev. samarbete med danskar om att få leverera detta system i Sverige. Audi var sugna på att ha det som alternativ - liksom flertalet tvätt/rekond firmor i sthlm. 1995 monterat och klart. /Andreas, 335i (e92) - såld, Lexus RX 400h - såld, Audi A6 Avant quattro-07 |
|
|
Den som någon gång fått hjälp med att upptäcka t.ex ett litet barn bakom bilen när man backar i en trång situation kanske tänker annorlunda än att bara anse att det är onödiga tillbehör som inte behövs. Här finns ett urval av parkeringshjälpmedel för eftermontering till skapliga priser. Waeco kan rekommenderas både för detta och för backkameror osv. Länk FP |
|
|
Tack för intressant input! mistafrizz, sikkerparkering anger att det inte får vara mindre än 3 cm från sensorn till närmast metalldel och att stötfångaren måste vara i plast. Jag har ju en E38 och där sitter det plåtskenor innanför stötfångarna både fram och bak. Nu står det inte vilken bil du hade den på, men hade du några problem med att sensorerna kom för nära metall? folke, det verkar somj Waeco håller högre priser än andra märken men det kanske beror på att de håller högre kvalitet. Har du själv använt Waeco? |
|
|
Inte själv, jag har kommit i kontakt med dom i samband med backkameror och annat. FP |
|
|
Vad är det för PDC BMW säljer som sitter i nummerplåtshållaren? Har nämnts tidigare i denna tråd och även i en tråd på 5-serieforumet. Passar bara till E60 eller? gagge |
|
| Hejsan, Jag har köpt o monterat in dem pdc från biltema. Dem funkar fint o utmärkt, exakt som orginal. Enda problemet som jag har med mina o som stör mig så mycket o som vill bara finna en lösning är att, dem runda sencorerna som sitter i listern har kommit ut någon cm, och man märker att dem är eftermonterat o det är ej fint, när vi montera dem kunde vi inte ta in hela i den cirkeln som är borrat i listern, så jag behlöver verkligen er hjälp. Annars så syns inte kablarna eller boxen allt är perfekt gömd o gjord. | |
|
Hej, hur låter Biltemas PDC? Film önskas! Låter den som deras halvljusvarnare går den fetbort! Fast halvljusvarnaren gör sitt jobb perfekt i min gamla Alfa! Hur är det med inkopplingen? man gör den på backljuset antar jag+ Inget problem med att den stör resten av elen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.