|
|
|
|---|---|
|
Finns det något effektivare sätt än att spraya med 5-56 med handtaget utdraget? Utan att riva halva bilen, alltså... Jag sprutar på ovansidan och undersidan av den böjda "plåten" som handtaget sitter på. Men jag måste göra det ganska ofta då det börjar gnissla efter ca 2-3 månaders mellanrum. // Länk | |
|
Finns ju bättre smörjmedel än 5-56, Lithiumfett håller i länge, nackdelen är att det syns i skarvar och sådant så man får torka lite efteråt. 6a - för det är du värd |
|
|
Var köper man lithiumfett? Kan man smörja effektivare om man river dörrsidan och gör det innifrån? |
|
|
Här hittar du en skiss på hur det ser ut. Länk |
|
|
Lithiumfett köper du på OK, Mekonomen Ö&B.... mfl. Göres även det av CRC, som 5-56. 6a - för det är du värd |
|
|
Är det lika lättflytande som 5-56 så man kan spruta in det utifrån? // Länk |
|
| Jag köpte på mekonomen för strax över hundringen. Lyfte på hantaget och sprutade in i "gångjärnen" och lite på den synliga glidytan och det blev knäpptyst, helt perfekt. | |
|
5-56 är smörja det låter mycket när katten skiter men kommer lite. Som 5-56 det funkar till det är nästan så att det tvättar dina kläder. Personligen tycker jag wd40 är bättre om man söker något universial. men som sagt litiumfett är bra perfekt att smörja gångjärn med i dörren och även glidskenorna för stolen för att ta några exempel. |
|
|
Tack pbengtss för länken den var jättebra |
|
|
Hej Har problem med gnisslande handtag på min E39:a. Det visade sig vara ramen som hadtaget sitter i som flyttar sig lite hela tiden......Tryckte denna ram frammåt i bilens färdriktning någon sekund och gnisslet försvann. Om någon vill ha förklarat med en bild så säg till Mvh //Johan Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.