|
|
|
|---|---|
jimmy/bmw |
Hej har något elfel i min e32. Det blev efter att förra ägaren koppla in stereo. Allting är hel knasigt elstolarna fungerar inte vindrute torkarna kan starta av sig själv och sånt. vad kan de vara som hänt? |
|
Helt omöjligt att säga med så knapphändig information , en vild gissning är att en säkring har gått , minst , eller att en eller flera kontakter hoppat ur och att hastighetsignalen som går bla. till huvudinstrumentet och styr bla. intervall på vindrutetorkarna samt höjjer/sänker volymen på stereon beroende på hastighet har blivit jordad eller ligger och glappar... Kan vara precis vadsomhelst och troligtvis flera fel , låter ju väldigt långsökt att elstolarna inte skall fungera efter att någon felkopplat en stereo i iso-urtaget.. jag tror inte på det alls , så fel kan man inte koppla och fortfarande få ljud ur stereon. Tanka hem kopplingschemat , finns flera länkar till en .PDF här på forumet , felsök och se till att allt är rätt kopplat. Frågan är ju om den förra ägaren påstår att felen "bara kom" efter stereon eller att det verkligen är så..... jag tror inte på kopplingen elstolar-stereo , det kan man tydligt se i schemat att det inte bör kunna bli så. |
|
jimmy/bmw |
Kan det vara att han satt ditt ett för klent batteri då ? |
| Mycket möjligt , 90Ah eller större bör man ha i en E32 även om det mycket väl kan fungera med mindre , men att ett för klent batteri skall ge de fel som räknades upp - mycket tveksamt , särskilt med motorn igång. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.