|
|
|
|---|---|
| Fylde på med kylarvatten i min 530 idag, sen skulle jag lufta systemet men hitta ingen luftskruv på termostat huset. Finns det ingen eller ser jag den bara inte? | |
| det sitter en luftskruv på kylaren någonstans, en blå plastskruv. men jag har då aldrig luftat ett system när jag bytt, kör den varm så termostaten öpnat sen sjunker nivån undan och du kan fylla på mer | |
|
Ok får ta och spana där då, nej har inget behov av det men bra att kolla tänkte jag. Tack för hjälpen |
|
|
Du kan inte lufta systemet i en E34 med M60! Det är ett system som är självavluftande, där expansionskärlet sitter som högsta punkt i systemet. Har du däremot en E38 med M60 så är det annorlunda. ___ 750-bloggen: Länk |
|
|
Alla modeller där expansionskärlet sitter som på bilden, Länk , ovanför motorn intill torpeden, har självavluftande system. Har du däremot expansionskärlet intill kylaren som på t.ex. M50 motorer med flera, så är du illa tvungen att lufta systemet manuellt. ___ 750-bloggen: Länk |
|
|
Aha såpass, gött det :) Nej satt och fundera om det var så eftersom det inte fanns nån skruv men eftersom det inte stod nått i bently manualen så. Tack Tack |
|
| skönt å veta, satt å leta som en jude i min manual! | |
|
Härligt! Såg precis framför mig ett svettigt avluftningspass då jag hittat ett litet läckage mellan slang och anslutningen (i plast) på vattenpumpen på min bil, men jag slipper lufta då ju! Frågan är bara varför det läcker. Slangen ser fin ut, är det plasten i vatenpumpen som spruckit? ------ BMW CS #04839 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.