|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis bytt höger bakhjulslager för jag har haft en ljud som stigit med hastigheten på bilen och blivit tyst i högersvängar. Jag har vart ganska säker på att det vart högersidan och jag tror fortfarande det efter att ha åkt i bakluckan och lyssnat, även om jag inte är helt 100. Finns det något annat som kan orsaka ljuden? Bromskölden ligger oerhört nära skivan och ger ifrån sig lite skrapljud när bilen är upphissad, men det borde ju inte försvinna bara för att man svänger? Jag är inte så sugen att kasta bort 600kr och 3 timmar i garaget på att byta vänster lager om det inte är det. | |
|
Det låter som hjullager. Men undrar om duinte bytt fel sida!? Om du svänger åt höger och det låter då som värst så är det ju vänster lager som är kass och inte på höger sidan. Hade du svängt åt vänster och det hadet låtit som värst så hade det varit höger hjullager som var kass! Lyft upp bilen och snurra på hjulen så märker du om det låter konstigt från hjulen och även kan du då höra och känna om hjulet stannar upp lite fortare än den andra Om inte förstås bromsarna tar i. MvH Bmw 4-ever Lycklig tvillingfar |
|
| Det blir tyst när jag svänger åt höger. Då borde ju belastningen minskas på höger bak. Att lyssna genom att snurra på hjulet tror jag inte går eftersom ljudet inte hörs förrens 40-50km/h. | |
|
jag byte på vänsterbak och det ljudet försvann när jag svängde åt höger och vid vissa hastigheter. MvH Bmw 4-ever Lycklig tvillingfar |
|
|
jag bytte högerbak och mitt ljud återstår när jag svänger vänster,så det blir väl att byta högra då me, jag fick höra från en verkstad att 1 av 15 gånger så är det helt omvänt en man tror.att det är vänster hjullager när man svänger vänster låter konstigt men kan vara sant, att när hjullagret inte belastas så för det ljud ifrån sig. Nikki |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.