|
|
|
|---|---|
|
Hej Letar efter batteri till min 750. Hittar bara 100 Ah men det ska vara 110 egentligen. Någon som provat om det duger med 100? Hur stora finns det egentligen? Vill helst ha så stort som möjligt men behöver det imorgon. Kan inte vänta, måste ha igång bilen. / Tony | |
Scheckheft |
Hej Jag skulle köpa rekommenderat batteri för att undvika märkliga följdfel pga för liten kapacitet. Mvh Scheckheft |
| Eftersom BMW bilarna är stora batterislukare skulle jag inte gå under rekommendation, snarare tvärtom. | |
|
Frågan är väl lite hur du använder bilen? Min 740 (e32) funkar med ett biltema batteri på 63Ah om man underhållsladdar någon gång ibland och inte slösar på ström med motorn avstängd. //Magnus |
|
|
Hej Jag vill helst ha tag på ett så stort batteri som möjligt men har lite brottom att hitta ett. Var kan man köpa ett i Blekinge i morgon? Hittar inget större än 100 tyvärr. 1400:- kostar detta. Min körstil är nog sparsam just nu men kan bli varje dag framöver. / Tony |
|
jimmy/bmw |
Kanske är förlitet batteri i min bil då för den gör lite som den vill, Sätter igång vindrutetorkare, elstolarna funkar inte och sånt |
|
Borde väl finnas hos din BMW-handlare? Enligt min mening är 110Ah för litet.. jag kör med nästan 200Ah (dubbla), det räcker :) |
|
|
Närmaste BMW-åf är ett hett tips, det kostar inte så mkt. mer med ett original batteri. Annars så skall du hitta batteri med rätt kapacitet på Mekonomen samt Micro. Tycker inte du skall "tulla" på batterikapaciteten och gå under det specificerade amperetalet. Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
|
Jo jag har hört på både BMW och mekonomen, men dom har inget hemma. Får väl leta vidare / Tony |
|
|
Det fick bli ett 100Ah Hittade inget större, men inte startade bilen för det. / Tony |
|
|
la den bara av eller har den stått länge Länk |
|
|
WAN Se här för info Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.