|
|
|
|---|---|
|
hejsan! jag håller på att bygga om mitt baksäte. hela baksätet kommer åka ut och istället kommer jag bygga en basanläggning. förmodligen kommer jag att ha 1st 12". Det är en bmw e36 cupe vi snackar om. nu till frågan. vilken typ av låda ska jag bygga? bandpass, basreflex, sluten? jag har hört att bandpass låter bäst i bagageluckan men nu kommer jag ju ha själva lådan inne i cupen. så frågan är vilken som kommer låta bäst... jag gillar mest techno och mjuk hiphop/r&b ge gärna ett bra tipps på baselement också max 1000:- får det kosta. om någon vet ngn sida på byggen i baksäten får ni gärna skriva det också :P | |
| Basreflex eller slutet men det beror ju lite på vad basen som du köper passar bäst i. Vad har du för slutsteg att driva basen med? | |
| haha,,ska du ta bort baksätet för att bygga en baslåda med en 1000 kronors bas...okeey | |
|
Kika inne på www.nardik.se och se vad för basar dem har att erbjuda, där står det även vilken låda dem gärna spelar i. Som sagt, slutsteget bestämmer vilken bas du ska ha, ungefär. Satsa på en bättre (dyrare) bas och du ändå ska riva ut baksätet för ljudbygge. En basreflex tror jag passar bäst, bandpass blir nog overkill i det läget.. ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.