AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
863

Hjälp min tdsa har börjat mögla. Hur ta bort hur undvika iframtiden?

320-325
jag var ute idag o kollade till mina vagnar som står i vinterdvala m.m bla en supra mk3 som såg för jävlig u innuti.. den har ifs stått under pressening utomhus ,. m och tds en har stått i en carport. så den är lite lindrigare i mögel utspridningen .. men hur fårman bort ?? vilket medel sak man ha..?? och hur håller man det borta.?

mvh Johannes

V12
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Du behöver ha lite ventilation samt ställ in en Torrboll fuktslukare de finns på Biltema till halva priset
gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Länk
320-325
okej .. faann att man inte slängde in en sån från början,,, men hur gör jag nu??

hur får man bort ALLT..

V12
gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Jag fick lite mögel i en bil en vinter jag tvättade försiktigt med Klorin utspätt med vatten
320-325
jag åkerin o köper en sån torr boll men är det nåt mer medel man ska ha för att ta bort skiten,,, som redan finns

V12
320-325
men bleker inte det ??

V12
320-325
varför just klorin?? är det bra mot mögel sporer?

V12
gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Jag hade det hemma och det dödar mögel..sen finns det väl andra medel också som är mycket dyrare ..jag hade en ljus klädsel och det gick då bra
320-325
hmm tds en såg ut o klara sej bra men supran har mörka fläckar överallt.. så nu vet jag hur man kan paja en bil invändigt. men iaf så är klädslarna skrubbade med kapell rengörning som tydligen skulle vara det bästa mot mögel. m.m och torrbollar är uplacerade i bägge bilarna,

men det känns skit ändå.

V12
320-325
till sommaren får det bli att ringa rekondare

V12
320-325
dålig dag i dag.

V12
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Trist med en sådan dag. Jag glömde ett äppelskrutt i en bil som jag sedan lät stå ute på gården under en björk över vintern så jag vet hur det kan se ut.

Kan vara värt att prova med Virkon S som enligt produktbladet även är verksamt mot just mögel och inte luktar nämnvärt till skillnad mot Klorin.

Förutom torrbollen skulle jag dessutom föreslå en kupevärmare ställd på lägsta effekt ett tag.

Mvh Björn
320-325
hmm var köper man virkon s? det medlet måste jag köpa,

har iaf köpt torrbollar samt som du föreslog slängt in en kupe värmare.

V12
gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Virkon köper du hos lantmännen och tror jag på apoteket..å andra sidan luktar inte Klorin så länge ..jag vräkte även i det i mitt fläktsystem när det började lukta apa där ..det var badhus doft ca 2 dagar men aplukten försvann direkt..klorin använder man bland annat även till att skölja dricksvattentankar i tex husvagnar på våren för att få bort eventuell mögel
320-325
hmm klorin is my shit..

V12
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.