|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått tag på LMM+spridare till en Bmw 735 som jag har funderingar över. Jag har en E30 med M20B20-motor. Det som skiljer den ifrån originalutförandet är 2,5"-avgas från grenröret och bakåt samt OpenAir-kit. Skulle de nya spridarna samt LMM ge en positiv skillnad på min motor eller är det för lite modifieringar för att det ska vara bra? | |
|
skulle nog inte göra nån märkbra possitiv skillnad. turbo så börjar det hända saker. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
Ja,jag vet att det är en bra grundförutsättning för turbobyggen men på sugmotor har det varit rätt tyst angående det hela. :) Kanske skulle fungera bättre om man hade en värre kam samt lämpligt trimchip med uppflyttat varvstopp? |
|
|
Helt onödigt, original LMM och spridare räcker minst till 190hk (Alpina 2.7L). Bättre är att montera 325ans insug och spridare/LMM eller förstora upp original 320 insug och montera 325ans spjällhus. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.