|
|
|
|---|---|
|
Vad ska jag ha för olja i växellådan och bakaxeln på min 316? Dex III i växellådan antar jag men bakaxeln? Om någon vet volymerna olja som ska i så tar jag tacksamt emot de uppgifterna också :-) | |
|
Oj, ska man byta dem med ;) Hehe, kanske man skulle ta sig ann, är det något STORT projekt att göra själv eller? Sry, Limpur att jag inte kan hjälpa dig för jag har ingen anning, men bra att du ställde frågan, kan kanske hjälpa mig med :) //mvh Per |
|
|
Låda: Helsyntetisk ATF olja, ca 2l (inkl. spill och slabb). Slutväxel: Helsyntetisk hypoidolja för bakaxlar med API-GL5 klassning, har du diffbroms måste den vara anpassad för det (ha LS-additiv). Du behöver ca 2l. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Peff--> Ja kan nog vara bra att byta dem med :-). Nej det är inget större jobb, kan vara smidigt att vara två samt ha en tratt med en bit slang på för växellådsoljan. Några rejäla insexhylsor krävs också. På E34 har jag för mig att det är en 17mm insex på bakaxxeln. Vet inte hur det ser ut på E30/E36 för där är jag ännu "oskuld". Tryggve--> Tackar för infon, blir nog byte till helgen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.