|
|
|
|---|---|
|
Hej jag tänkte dela med mej lite info angående automaten i min 525d. Jag inhandlade en 525d 03 för några veckor sen. Jag lämnade in den på service igår då jag tyckt att jag hört ett konstigt ljud från lådan, + att den gått in i nödkörningsläge 2 gånger. Killarna som bytte oljan i lådan fick ur ca 5 l, och fick i ca 8,5 l, så det var minst sagt lite olja i. Hur kommer det sej att det försvinner olja, finns inget läckage. Dom som servade bilen hade en teori om att oljan dunstade ? Dom hade även in en 730d med lika lite olja i. Man har ju hört att GM:s lådor ska vara lite klena, kan detta vara något samband eftersom att dom säger att man inte behöver byta automatlådeolja, och vad ofta kollas då nivån i lådan när den inte behöver bytas. Så det kan ju vara ett tips till er som åker med gm:s lådor i era dieslar att byta olja i er automat. Nån annan som har koll på detta? PB | |
|
har bytt 2 gånger själv och då har jag fått ur ca 6L och fått i ca 6L efter en viss procedur. men om lådan var nyligen körd innan dom tömde den så blir det kanske olja kvar i ventilpaket så det bästa är att låta bilen stå innan man byter. om det sitter en a5s390r låda i den så ska det gå i totalt 9L i den och för att få i det så måste man tömma olje kylare och turbin. som inte har nån plugg. om inte dom har något special knep på att byta oljan. länk med info om lådan fast i klenare format (lika låda) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.