|
|
|
|---|---|
|
svenskåld Länk | |
|
Regnr: GBB157 Färg: BLÅ Fabrikat: BMW M5 TOURING Årsmodell: 1993 Fordonsslag: PB Chassinummer: Senaste EU-regbevis: 20060601 Upplysningar: Fordonsdata Fordonsstatus: Avställd (2005-11-24) Antal ägare: 9 Datum för första reg.: 1995-12-19 Producentansvarig: I trafik första gång: 1996-01-08 Yrkesmässig trafik: Fordonet tillverkat: Direktimport: Ja Utredning: Nej Tillfällig registrering: Nej Tekniska data Effekt kW: 250 Antal passagerare: 4 Max släpvagnsvikt: 1400 Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1270 Max lastvikt: 280 Kopplingsanordning 1: KULA Kopplingsanordning 2: Däckdimension fram: Däckdimension bak: 265/40R17 Kaross: Kombi, Taklucka (05) Skattevikt: 1950 Totalvikt: 2230 Tjänstevikt: 1950 Längd: 485 Bredd: 176 Drivmedel: BENSIN Alternativt drivmedel: Det var inte mkt rätt i den annonsen. Direktimport, inga strålkastarspolning, sidoblinkers felvända. Sprucken kolv. Låter mer som reservdelsbil tyvärr. Kostar lätt en 100' att få iordning igen. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
jimmy/bmw |
Vart står det att en kolv gått? |
|
Jag hade aldrig köpt en bil med en så taskig annons :( BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| Gillar att han skriver att han pysslat mycket med M5er men vet inte vad felet är haha. | |
|
Låter ju övertygande att det bara skulle vara ett tändstift som gör att bilen inte går på alla cylindrar? Om det skulle vara så enkelt - varför har han inte ordnat det INNAN han satte ut bilen på annons... //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Jimmy: Det är det vanligaste felet när en S38 går på 5 cyl. Oavsett så är det inget billigt fel på en M5... M V H Stephan Min bil: Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Lite avskräckt blir man! Men har man en S38B38 liggandes i garaget, ifall att motorn är sönderkörd, och har hela vintern ledig för att fixa "lite". Ja då ere nog bara att slå till! Har själv varit sugen länge på en M5T, men resonerar som så, att om jag köper mig en, lägger jag hellre ut 120-150k för en fin välhållen bil, än att köpa grisen i säcken för 50k! Man vet aldrig var det slutar......det kan jag intyga med redan 2st såna objekt!! MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
|
Det är inte så lite fix. Tror som Stephan om kolvhaveri, det är klart vanligast och det behöver inte låta direkt illa om maskinen heller. Den är väl inte hanterad med sammetshand av nuvarande ägaren kan jag tro. En bekant såg den för ett tag sedan och då stod den parkerad utomhus i ett dunkelt lägenhetsområde med hela avgassystemet hängandes ner i marken. Obesiktigad, körförbud sedan länge. Nio ägare bara i Sverige. Får hoppas att ingen stackare handlar den där, den hör hemma på skroten eller som reservdelsbil hos någon. Det finns tyvärr många häckiga M5 touring har man sett och är inte bilen häckig så är mätaren justerad (hittade bl.a en svart 95:a med 11000 mil till salu i Sverige som egentligen var 33000 mil när det kollades med Tyskland). Verkar svårt att få tag på det fina originalexemplaret. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.