|
|
|
|---|---|
|
Det var inte billigt men skillnaden är stor! Kan rekomendera att lägga 3300 kr på olja + filter mm till 5HP30 lådan, det är ett kladdigt jobb men värt det. Synd bara att jag inte gjorde det långt tidigare så jag kunnat njuta längre av en smidig låda. //Magnus | |
| fick du byta några skruvar till tråget eller klarade sig alla? | |
| Hur mycket olja bytte du? | |
|
Två skruv till tråget strök med under början av operationen. Tengtools bits för 35kr höll inte ett dugg bättre än biltemas 10 för 19:90. Min metod för att få loss de var att spraya på riktligt med rostflash och sedan slå till de rejält några gånger innan jag slog in bitset bestämt i varje skruv, då gick det bra. Jag fick i drygt 11 flaskor à 948ml, dvs totalt 10,5 liter. Plus 2 dl av någon oljeförstärkningsprodukt som firman som säljer olja mm rekomendera. Oljebytet har medfört en nackdel, förbrukningen har ökat! Detta för dock tillskrivas en ökad körglädje. Nu är bara frågan om man ska fortsätta operationen och fixa till bakvagnen också.. //Magnus |
|
|
Var köpte du oljan? Och i vilken förpackning? 1 litersflaska? 20 liters dunk? Jag förmodar att det var SHELL LA2634. |
|
|
Lundbergs fordonsmekaniska 0914-43143. Köpte deras 'kit' för plastkulebyte, är någon pennzoil de säljer som funkar i bmw. //Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.