|
|
|
|---|---|
manonegro |
Går det att att använda bilen som bluetooth "handsfree" för min Ericsson w850i? Har försökt men vetefan om det går eller jag gör fel. CP comviq ger ju inte ut tvillingkort utom till företag även om man har abonnemang. Kraftigt irriterade att ha en bil Med bluetooth om det Inte går att "para" dem. Bilen är ju en '04 så tekniken var ju inte "unheard of" redan då. En annan grej som är Kraftigt irriterande är att bilen har ALLA tillval man kan tänka sig men inte backningsvarnare, borde vara standard på en sån här bil. Eller tänker teknikerna; Nja, en ägare till en den här bilen kommer inte vilja ha bakningsvarnare, men vi sätter in lufttryckskontroll som man ju garanterat använder varje dag, suck... När jag ändå är på klagar spåret så VA FAN sätter de inte in en jäkla Aux ingång, HUR dyrt/svårt kan de va!? Fan, min Pajero från 94 har ju fan till och med det, Suuuck...igen.... Känns skit billigt att ha en sån här bil så har de inte tänkt Hela vägen... |
|
Det är väl inte teknikerna som specat utrustningen på bilen utan den förste ägaren som gjort beställningen. Som med så många andra bilar så har man en standardutrustning till en viss modell och sedan erbjuder man allt mellan himmel och jord som extra tillval. Alla kunder har inte samma önskemål och då vill man kunna erbjuda en skräddarsydd bil. Finns ju andra tillverkare som öser in allt som standard... Känns dock snålt att förste ägare lagt så mycket pengar och sedan snålat in med PDC som är ett utmärkt tillval som jag inte vill vara utan. Har själv en 530 med det mesta i utrustningväg och som ny kostade över 600' dock valde första ägaren att inte inkludera larm vilket inte kostar många kronor vid nybilsbeställning. Det kostar däremot en bra slant att eftermontera. ___ //Ulf |
|
manonegro |
Jo, visst har du rätt. men som du säger säger känns det "cheap" att det dels inte ingår som standard på en bil som kostar dryga 600 000 SEK. Sen som du säger att den förste ägaren inte valde det. Vet nån vad det skulle kosta att eftermontera backningsvarnare? kan tänka mig att det som du säger kostar skjortan att eftermontera. Sen kvarstår frågan om det går att använda bluetoothen så bilen agerar handsfree? Att det även skulle fungera med röststyrning i detta läge är väl att hoppas på för mycket!? |
| Biltema har backvarnare för ett par hundra som du kan montera själv ;) | |
manonegro |
Fan va nice! Tack för det!!! |
|
jag har Bluetooth i min bil men lyckas ändå inte para ihop den med telefonen så jag har vidarekopplat min telefon till bilens telefon där det ligger en kontant kort som jag köpte och när jag inte svarar i min lur så kopplas den till bilen automatiskt funkar kanon faktiskt. Angående utrustning så har jag PDC i min men jag tycker inte den funkar något vidare om jag ska va ärlig visst piper den och så men väldigt svårt att få en bild på hur nära den är , på min förra bil C32 Amg så hade den en indikator som visade hur nära man va och den va mycket enklare att tolka än att den ska endast pipa, ibland piper den jätte högt så stananr man och stänger av sen när man kollar så är det minst 1 meter kvar fortfarande så jag vet inte hur nyttigt den är faktiskt |
|
Lars Jakobsson |
Jag har väldigt mkt användning av PDC:n, den är inte styrkan i pipandet som anger avståndet utan intervallet.. Desto rappare mellan pip desto närmare är man för att till slut pipa ihållande..då bör man inte backa längre.. |
|
Har du följt instruktionen? Ställ in telefonen att den ska söka rätt på bluetoothenheter. Vrid tändning till läge 1, alltså så att nyckeln står rätt upp, tryck in knappen på ratten eller den på kardantunneln som ser ut så här något: :))) Håll den knappen i drygt tre sek, sen ska det komma upp bluetoothpairing på naviskärmen, sen måste du ange en fyrsiffrig kod som kommer med manualen i bilen och knappa in den i mobilen, sen ska den bara koppla ihop enheterna och så ska det funka. Jag har dock inte fått synkat telefonlistor och liknande, men annars funkar det kalas!! MVH Johan |
|
| vad har ni för kod på eran Bluetooth måste jo va samma på alla ? jag hittar inte mina koder :( | |
|
Tror knappast att det är samma kod, då koden står på ett inplastat A5. Kommer inte ihåg koden men om du vill kan jag pm:a eller mejla koden. Vill ej lägga ut den här. MVH Johan |
|
manonegro |
Tack för det Jante82!!! Min manual ju på tyska och min tyska är si så där... Så TACK för den intputten |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.