|
|
|
|---|---|
|
F*n. Igår när jag tankade fullt började det att droppa från soppatanken. Det läcker från skarven där den är ihopsvetsad. Ska man ivestera i en ny tank plast/plåt, eller köpa en beggad. Eller kanske det går o fixa med kemisk metall eller liknande, Nån som vet??? //Robban | |
|
Du bör nog byta ut den. Men i väntan på bytet kan du försöka med kemisk metall. Det funkade bra som provisorisk lagning på en motorcykeltank som jag hade. Risken med att köpa på skroten är att du inte vet om den "nya" tanken är så mycket bättre än den du hade. Kolla på typ Mekonomen innan du köper, dock kan BMW vara billigast. Lycka till! |
|
|
BMW är billiga!!!Köp en ny av BMW. Mvh Ricke |
|
|
Ok, tack för tipsen. det blir väl en ny tank då. Mekonomen skulle ha 2500 kr för en tank, Ska kolla vad BMW vill ha. //Robban |
|
|
Jag ringde o hörde med BMW: De ville ha 3300kr för en ny tank. Lite väl häftigt pris, va. Då plockar jag hellre fram svetsen... :) //Robban |
|
Mojse |
Glöm bara inte att fylla upp tanken med vatten annars: KABOOOM!? |
Moller |
ääääh skit i att fylla tanken med vatten. Det blir skitfestligt utan det...som nyår fast lite värre bara |
-:BeeMWe:- |
Jag köpte en beg tank från skroten för en vecka sen, 1000 spänn inklusive frakt. |
|
Jag har kollat runt lite på annonser på internet. Finns hos privatpersoner för 300-500kr men det blir ju så strulit med frakt o sånt(pga långa avstånd. Och det är ju svårt o veta vilket skick tanken är som man (om man har tur) hittar på skroten. |
|
|
på denna länk finns det tank för 2200kr. Länk önskar köpa sido, bakjol till E30 83-87 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.