|
|
|
|---|---|
|
Ok, jag tar det hela från början, jag köpte en bmw e30 för ett tag sen och började rostlaga, typ byte skärmkanter osv. sen gjorde jag det mesta av underjobbet spacklade och la på washprimer och grundfärg, sen lämnade jag den till en lackerare som skulle fixa den sista fin putsen och lägga på färg! jag fick till backa bilen för cirka tre månader sedan och allt så bra ut den fick stå i varmgarge i tre veckor, sen dess har bilen fått stå ute. och i helgen rullade jag in bilen i garaget och upptäcker då till min stora förskräckelse att det har börjat titta fram små bubblor ca 0-1mm i diameter lite varstanns på bilen(inte rost). nån teori om vad det kan vara? så jag vet om jag kan skylla det på lackeraren eller om det är mitt fel... | |
| Hm....Ser du ut så här ungefär: Länk | |
|
bra länk! jo ser ganska exakt ut som den högra av dom bilderna, dvs den solida färgen! frågan är ju då om det är lösningsmedel som fastnat som dom säger för det borde jag kunna skylla på lackeraren, eller om det är vattenblåsor för då kanske det är mitt fel för washprimern som jag använde var en som som man var tvungen att lacka över inom 24h för att den inte skulle dra åt sig för mycket vatten och ibland råkade jag slipa igenom till den och då fick det ibland stå så i 3-4 dagar, fast jag tycker det borde synts tidigare eftersom bilen stod hos lackeraren 2 månader innan han la på nån färg? vad tror ni? |
|
|
Vet inte exakt hur ditt problem ser ut men du borde åka till en riktigt bra rekondfirma och höra med dom. Jobbar med bilförsäljning och vissa bilar som stått ute länge tex under träd kan få små "bubblor" i lacken. En bra rekondfirma kan hjälpa dig med att ta bort det mesta av det. Sen brukar det "försvinna" med tiden. Speciellt om bilden står i sol. Men kolla först så att det är ett liknande problem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.