|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min E38:a är helt "ren" på synliga antenner, samtliga (radio, TV, GPS, telefon) är dolda. Men på andra E38:or har jag sett ett ganska rejält spröt för radion på vänster bakskärm. Är det någon som vet om dold antenn var någon slags option, eller var det möjligen något som bara fanns på vissa stereovarianter? Mvh. /Kjell | |
|
E38 har mig veterligen aldrig haft yttre radioantenn. Jag tror att vissa äldre telefoner (typ D-Netz) har yttre telefonantenn på bakskärmen. Bilar utan telefon har inga externa antenner alls om ägaren inte monterat något i efterhand. Lite nyare E38 har en mycket kort antenn i bakrutans överkant, ännu lite nyare (med Motorola-telefon) har en sån här Länk "dubbelstubbe". Radio-, GPS- och TV-antenner är mig veterligen alltid dolda på E38. Wilhelm Svenselius |
|
|
Jag tror 95or hade "vanlig" antenn, på senare årsmodellerna försvann den Se bild min förra 750ia 95 Länk Vad jag vet är denna antenn till för både, radio, GPS och telefon, men jag kan ha fel BMW CS #5139 |
|
| Jag har en liten fastklistrad uppe på bakrutan men ingen stor genom skärm. Har telefon och gps. | |
|
de flesta yttre antenner på E32 , E38 samt E31 är eftermonterade och ej från fabrik. Troligtvis för att antennförstärkaren i vänster C-stolpe gått sönder och många inte förstår att det är därför de har dålig motagning , eller för att många "glömmer" att koppla in den tunna vita kabeln som vid IGNITION-ON matar antennförstärkaren , ja i de fallen då eftermarknadsstereo monteras , men drar man den tunna vita till stereons 12+Volt så fungerar det utmärkt med bakruteantennen. Man brukar se på antennerna att det inte är fabriksmonterat , särskilt när man tittar innifrån skuffen och ser hur det är borrat/monterat. |
|
Scheckheft |
Hej Den långa lyktstolpen är en telefonantenn. Fanns mellan 94 och 96. Som W2k mycket riktigt skriver: "radio-, GPS- och TV-antenner är mig veterligen alltid dolda på E38." Antennen för navi sitter under hatthyllan. Mvh Scheckheft |
| min är inte dold har en sådanLänk | |
Scheckheft |
Hej "Hajfenan" fanns from 4/99 Mvh Scheckheft |
|
avdragare: Gäller det även E32? Har skitkass mottagning och eftermonterad stereo! Peter Riktiga män kör turbohoj!! Ingen hör när du skriker i 300km/h |
|
|
Skitte : det gäller absolut E32 , det är inte ofta man ser en E32 med eftermonterad stereo och den vita tunna kabeln inkopplad. Men gör det enkelt och bara mät att du har +12Volt på antennförstärkaren , finns bara en vit kabel som går in i den så det kan inte bli fel. Har du +12 där kan förstärkaren vara trasig (ca 150:- kr på skroten..) Förstärkaren sitter i vänster C-stolpe och nås ganska enkelt från coupen , bara ta bort beklädnaden utanpå C-stolpen så kommer man åt enkelt. |
|
|
Avdragare: Tackar ödmjukast för tipset,blir till att meka imorgon! Peter Riktiga män kör turbohoj!! Ingen hör när du skriker i 300km/h |
|
|
avdragare: Tack för tipset,fan va skönt att få in radiokanalerna,bara sladden som inte var kopplad! Riktiga män kör turbohoj!! Ingen hör när du skriker i 300km/h |
|
|
Tur att inte förstärkaren var trasig iaf. , vet inte varför folk kopplar sådär men sett det på tiotals E32 genom åren... står ju klart och tydligt i schemat hur man skall göra ...... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.