AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
774

Någon som kör eller kört sin Z4:a under vintern?

Ca
63
Carteen
BMW F31 330i M Performance - 2016
Hade först tänkt att ställa av min Z4:a över vintern men funderar nu på att ev köra med den. Ni som gjort det, hur fungerar det tycker ni?
Man kanske är helt galen att ens tänka tanken att använda pärlan under vintern men någon sa att bilen är ju faktiskt till för att nyttjas ;-)
Hur klarar sufletten snö, slask?

Tacksam för svar!
Vänligen
Carteen
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Ja det ska väl inte vara några problem alls! Dock ställde jag av min pga slippa allt sand och grus stänk på bilen det är den enda anledning egentligen, annars skulle jag nog köra. Men som sagt jag har inte kört när det varit snö så jag ska inte kommentera egentligen fast det vore ju sjukt om det inte skulle gå får sufletten!
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Hejsan
det är klart att du kan köra bilen på vintern! den är ju konstruerad för det även cabben naturligtvis var säker på att BMW provat detta ordentligt men, nu kommer det här igen vill du ta konsekvenserna av en så fin bil och som du skriver pärlan? jag ser på min bruksbil hur oerhört vintervädret sliter på bilen man ser det våren, mycket mycket jobb under tiden att hålla efter den samt vad jag tror den dag den ska säljas så drar sig en köpare för att köpa en vinterkörd om han istället får endast en sommarkörd samt jag tror att vinterhalvåret gör att den bilen sjunker betydligt mer i värde men alltsammans det här ser man ju nte föränn bilen säljes men återigen visst kan du köra med bilen
MVH Uffe/bildock
Ca
63
Carteen
BMW F31 330i M Performance - 2016
Tack för svaren.
Beslutade mig för att bilen ej kommer vara avställd under vintern. Dock kommer den bara att användas när vädret tillåter, alltså ej vid mycket snö, slask mm. Kör dessbättre inte så mycket på motorväg så stenskott mm är minimal risk!
Under extremt vinterväglag får den stå i garaget. Inhandlade idag 4 st 17" LM fälgar med Hakka 225 45 17. Lutar nog åt att jag inhandlar mig en hardtopp också.
Billigt att ha bil ;-)

/ Carteen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.