AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.371

Z4 vinterförvaring

an
39
andsta
525iA Touring -03
Z4 3.0 -03
Har nyss inhandlat en Z4 3.0 bara för att förvara den i garaget till våren :( men men så är det. Skulle dock behöva veta om det är något speciellt att tänka på. Har t ex hardtop på, bör jag montera av den och fälla upp tygtaket? Tacksam för lite tips av er erfarna Z ägare.
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Batteriet ska du nog koppla ur eller underhålls ladda det. Det har förmåga att ladda ur om den står för länge. Dock klarade jag mig förra året och en annan gjorde det inte så... :)
Gu
35
Gubben
328ia Cabrio -96
Jag skulle nog rekommendera dig att ta av hardtopen och fälla upp tygtaket. Bakrutan tar mycket stryk av att vara hopfälld så lång tid. Dessutom, bra med tryck i däcken och en batteriladdning under vintern. Sen är det bara att invänta våren!

"Never drive faster than your Angel can fly!"
FM
88
FMZ3
530iA Touring -06
Hej!

Sök för vinterinfo bl.a i detta forumet: Vinterförvaring av min Z3 Coupé, 061115.

Tror ev. lite är samma mellan Z4 och Z3 eller va säger ni andra?

, FMZ3

33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Gubben: Z4 har glasruta så för den sakens skull ska man inte behöva fälla upp taket. Dock blir ju caben skrynklig och ful om den får ligga ihopvikt plus ev risk med kvarvarande fukt.

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Bara dumt att packa ner sufletten, fuktig och skrynklig lär den bli som sagt. Så mitt tips är att ta av hardtopen och fälla upp taket.

Min Cabrio Länk
an
39
andsta
525iA Touring -03
Z4 3.0 -03
Okej, man tackar för tipsen. Nu är det bara att invänta våren då.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.