|
|
|
|---|---|
|
Kan någon please hjälpa mig..... Jag ska köpa en bmw i tyskland av en bmw handlare. Har lite problem med översättningen och så. Har nån köpt en bil från BMW Niederlassung Stuttgart? Hur mycket kan man pruta på en bil som kostar ca:29000 euro:- Sedan vill jag veta vad följande text betyder: -BMW kann für die Fehlerfreiheit und Genauigkeit der enthaltenen Informationen und Preise nicht garantieren. Eine Gewährleistung und/oder Haftung ist ausgeschlossen. - Mehrwertsteuer ausweisbar (avdrag bar moms tror jag men sen da?) (Zwischenverkauf vorbehalten - alle Angaben sind unverbindlich) -Utrustningen vill jag veta lite mer(fattar inget) -LM-Räder Doppelspeiche 93, Diebstahlwarnanlage, Autom. Heckklappenbetätigung, Gruenkeil-Frontscheibe, Aussenspiegel, aut. abblendend, Innenspiegel, aut. abblendend, Edelholzausfuehrung, Komfortsitze elektr., Lordosenstuetze f. Fahrer/Beif., Sitzheizung f. Fahrer/Beif., Scheinwerfer-Waschanlage, Park Distance Control (PDC), Regensensor, Xenon-Licht, Navigationssystem, Sprachsteuerung, Autotelefon, HIFI Aktiv-Lautsprechersystem sedan så frågade jag dom angående garantier..fick till svar följande: -Garantie we can´t offer for export.(vadå export,ger inte bmw återsäljare garanti eller något?) Please hjälp mig någon | |
|
BMW förbehåller sig rätten för stavfel och att priset kanske inte stämmer överrens etc. De frånskriver sig ansvaret bara. Precis som alla här gör. Här kan du kolla vad utrustningen betyder: Länk BMW har inga garantier för export, precis som alla andra firmor dock så har de europlusgarantin på vissa bilar och den gäller i Sverige. Momsen är alltid avdragbar om man ska exportera och har F-skattesedel, dock så är det dumt att dra av den. (Finns att lösa i massor på forumet varför man inte ska göra det) BMW Brukar i regel inte vara så intresserade av prut. Du kanske kan få ner den 5%? Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
Scheckheft |
Hej här en fr översättning: "BMW kann für die Fehlerfreiheit und Genauigkeit der enthaltenen Informationen und Preise nicht garantieren. Eine Gewährleistung und/oder Haftung ist ausgeschlossen." BMW kan inte garantera eventuella fel i annsonsens informationstext eller prisangivelse. Garanti kan inte lämnas och säljaren kan inte hållas ansvarig. Det betyder helt enkelt att säljaren inte tar ansvar och kan heller inte hållas ansvarig i efterhand för ev. fel i annonstexten. Mehrwertsteuer ausweisbar -innebär att säljaren redovisar den tyska momsen på köpekontraktet. Priset är alltså inkl den tyska momsen. Zwischenverkauf vorbehalten - alle Angaben sind unverbindlich - innebär att säljaren kan sälja till vem han vill eller "fri prövningsrätt". Alla uppgifter är ej bindande. Mvh Scheckheft |
|
En sak om priset. Det pris dom annonserar är inklusive begagnatgaranti när dom säljer i Tyskland till privatperson. Skall du köpa den för export skall du få en prissänkning eftersom dom då inte ställer upp på några garantier som dom annars räknat in kostnad för i begärt pris Och 16% moms är lägre än 25% här hemma så betala alltid momsen i Tyskland !! Utrustning: - Alu-fälgar dubbelspoke modell 93 - larm - automatisk bagagedörrstätning (elmotor som drar in det sista) - Vindruta med grön toning i överkant - inre och yttre backspeglar automatiskt avbländande - Träpaneler - Komfortstolar med elektrisk inställning - Justerbart svankstöd i bägge stolarna fram - Framstolar med el-värme - Strålkastarrengöring - Parkeringssensorer - regnsensor - xenonljus - navigationssystem - röststyrning av nav och tfn - mobiltelefon - Hifi stereo-högtalare med förstärkare MVH Tallviking |
|
|
Länk Bra tjänst om man som jag sov sig igenom tyskalektionerna och bara minns durch, fur, gegen, ohne, um... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.