AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
403

Anliggande frambromsar

MagnusB
Hej
Jag har problem med lätt anliggande frambromsar på min 318i -88. Problemet resulterar i att frambromsarna går varma efter 10-20 min körning.
Jag har kollar bägge bromsoken och dessa är det inga problem med, jag har även bytt bromsslang fram.
Finns det någon som kan hjälpa mig vad detta kan vara?
/Magnus
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Kolla om bromskolvarna kärvar !
Går dom att trycka in ?
Sitter beläggen fast ?

Funktion före styling!
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Om felet uppstod efter du bytt bromsslang så borde du nog kanske "avlufta" bromssytemet !

Funktion före styling!
Ro
11
Robert Wallberg
320i Touring-89
Jag brukar 2 ggr / år vid däck byte trycka kolvarna i oken ett par ggr ut och in
MagnusB
Problmet uppstod innan jag byte bromsslangar. Jag har haft isär oken och kolvarna fungerar felfritt. Självklart har jag avluftat systemet.
/Magnus
MagnusB
Kan det vara huvudbromscylindern ???
/Magnus
rax
Hade samma problem med 318, blev värre och värre, kom knappt från SBP...det var huvudbromscylindern. Tätningar för 29.90 från biltema fixade biffen.
Ki
12
Kiddy
325 I -92 Schnitzer
YZ 426 F -00
om du har varit noga när du bytte bromsklossarna koppar pasta och hela köret så dt inte kan kärva kan du ha fått in skit i broms oljan som at täpt till returen av oljan när du bromsat vilket innebär att de stannar kvar .
Jag har haft detta problemet på crossen backarna gick inte tillbacka. då var det fel på returen (skit) det är mycket små hål vi pratar om.
Skriv om du kommer på var det var.

Lycka till

Kiddy

Kiddymojen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.