|
|
|
|---|---|
|
Hejsan jag har ett problem med bilen. Det låter från bakvagnen när jag kör från låg växel det vibrerar och låter inte bra. även när jag kör på gupp så låter det. jag har själv byt stötdämparna. nyligen Är det en dyr historia om jag skulle lämna in den.? Kan jag fixa det själv? Min bil en 318is 94 E36 BMW är kvalite shoo!! | |
|
Kan väl vara silentblock, har ifs ett liknande dån, det känns som om hela växellådan gungar fram och tillbaka hos mig, när man rullar på ettan känns igenom spaken och dunkar iaf.. // MVH Jocke |
|
|
Som sagt är det siletnbussningarna eller infästningarna för bakaxeln som börjar bli dåliga. Det kan smälla ganska rejält vid växling. Bussningarna är billiga, men bytet är dyrt då de ska pressas ur och i. Det brukar gå på 1500-2000kr/sida. Blir det billigare har du tur. Är du duktig och har plats inomhus gör du det själv. Gr8ride |
|
|
Gr8ride: De spelar ingen roll hur duktig du än är för utan rätt verktyg klarar du aldrig pressa i nya bussningar! Det är med stor sannolikhet bärarmsbussningarna som är kass. Jag bytte båda mina sådana på E36:an då bakvagnen på den uppförde sig på samma vis som ni beskriver, ryckte och klonkade vid växlingar etc. På min hade gummit lossnat från alu-hylsan som sitter runt om så på den var det hög tid! Här är hur man gör med rätt verktyg: Länk Glöm inte att göra hjulinställning efter. |
|
|
Länk En länk till med hur man gör. |
|
| Tjena tack för tipsen dom var jätte bra. Nu vet man lite mer | |
|
Chenna...jag är ny här på forumet men att byta en bussning kan inte va så svårt...har man en press brukar det gå hur lätt som helst.Då är det bara att plocka av den gammla o pressa ut den sen är det ju bara att smacka ner den nya med pressen=)Sen har ja en fråga till dig...Jag har en e30 som jag ska sätta sänkfjädrar på...var kan man handla det???Jag vill väldigt gärna ha 60/40 sänkningen...som sagt är ny här så jag vet inte vem jag ska fråga...Tack på förhand... Mvh Andreas |
|
| de lätt, tar lite tid men blir bra. kolla bara så att stödlagret på kardanen inte har gått. de hade de på min. skulle bara byta bussningar bak men blev stödlager med. krävs inga avancerade kunskaper. lycka till | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.