AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.089

Ny framskärm E30 - rapport

Tänkte jag skulle dela med mig lite av hur skärmarna från autoexperten egentligen passar på bilen :)
Eftersom min vänsterskärms nederkant bakom framhjulet var helt borta nästan, av rost, så letade jag ekonomiplåt för att laga.
Jag hittade hela skärmen för nån femhundring tror jag, på autoexperten, så jag köpte den istället. Innan jag började måla så provmonterade jag skärmen, och den satt väl hyfsat, alla skruvhål på rätt ställen iallafall, så jag började lacka.
Igår var jag klar med laclering, och skulle ha på den, och passformen är väl sisådär. det största problemet är att det är en stor glipa mellan skärm och motorhuv, men det ska gå att ordna genom att borra upp hålen som är i skärmen "under huven" och på så sätt justera den.
Mot dörren är den någon mm högre än originalskärmen, det går säkert att ordna justering på liknande sätt om man orkar, men det får vara så för min del.
Summa summarum - nöjd för pengen, och så slapp jag svetsa i folie :)

--
Markus
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
tack för beskrivningen

skall handla mig två nya skärmar till min e30 nån gång oxå o funderar lite på om man ska satsa på ekonomi eller beg.

tyvär så är det ju inte direkt ovanligt att skärmarna rostar just där på E30 (samma på min, båda sidor, + hål i gilvet vid båda framhögtalarna)

ekonomiplåten verkar ju klart vara ett allternatvi, va den väldigt tunn?

mvh Erik

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

(ärligt stulen av Jesperado)
Den var inte så farligt tunn tycker jag. Fick fixa egna hål till sidoblinkersen, så det blev ju lite borrande, och det var inte lövtunt iallafall.
Sen får man ju se till att rostskydda den ordentligt på insidan, så håller den nog lite bättre än helt icke-skyddad skulle jag tro ;)

--
Markus
Och den skärmen jag plockade av hade inget speciellt rostskydd överhuvudtaget på insidan, bara lacken direkt. Det "kan" ju vara en anledning till att det inte finns några fräscha begagnade ;)

--
Markus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.