|
|
|
|---|---|
|
har en 540-93 lådan växlar jättefint men när jag ska göra kickdown så växlar den inte ner alltid men det räcker att jag stänger av den 3-4 sec å startar den igen så växlar den som vanlig lådan e renoverad för c:a 3000 mil sedan så plastkulorna e det inte styr boxen till lådan kan den vara kass????? mvh nicke (666) | |
|
tjenna! sökte lite här på forumet nu, verkar som det kan vara batteriet ssom e dåligt eller att den inte laddar som den ska. verkar ju rimligt eftersom den krånglar mest när den e kall. kolla annars jorden till styrboxen. men är tydligen ett känt fenomen att vxllådan kukar ur när batterierna inte ger tillräckligt med kräm. ladda upp ordentligt å ut å testa. MVH före detta ägarn... =) |
|
|
Börja med kolla/rengör kickdownkontakten – ska jorda vid tillslag molle |
|
|
ja fast det är inte bara vid kickdown som den strular så tror inte det är kontakten, den ger oftast upp när den är kall å får "kämpa" lite.. den går in i getriebeprograrm. kan va kontakten men tycker inte det verkar som det.. före detta ägarn edlund |
|
| Kontrollera kontaktstycket vid växellådan under bilen. Ta isär och rengör och smörj upp kontaktytorna. Avsluta med att nolla styrboxen. | |
|
tackar så mkt ska kontrollera den kontakten så fort jag kommer hem återkommer så fort jag kan mvh nicke. (666) |
|
|
jaha, den går i getriebe... sök felkoder för ledtrådar om inte massage av kanonkontakten hjälper molle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.