|
|
|
|---|---|
|
Tja, undrar om det verkerligen skall vara en katalysator på en 520i E28 1984? För vad jag läst så är det bara iK modellerna (som kom 1987) som utrustades med katalysator. Så kan jag bara ta bort den som sitter på min bil då? Troligen så har någon eftermonterat en kat på denna då. //Mike | |
| Nej ingen kat orginal. Mycket märkligt då det skall vara blyad/blyersättning i 84an och det går ju inte riktigt ihop med en kat :) | |
|
Ops, hehe, har inte kört med blyersättning :( Dags att börja kanske. Men då slänger jag katten och ersätter med ett rör. Men jag har ett svagt minne av att jag sett en lambda där under, och om så är fallet så är det montronic(?) va? Och då måste det vara en motor från en 87:a iK. Börjar bli snurrigt detta, bäst jag lägger mig och kommer med säkra svar imorrn :) |
|
| Så, har kollat noga nu och har inte hittat någon lambda, så då är det L-jetronic som styr motorn. Och då ska där inte vara någon katalysator. Bara till och ersätta katten med rostfria rör då :) | |
|
Är du säker på att det är en katalysator? På katalysatorlösa bilar sitter det en främre ljuddämpare på samma plats.... /// Gunnar E. |
|
|
Hmm, kan ju faktiskt vara så. Kan beskriva den, Den har två ingångar ifram (flänsar 3bult) och lika många bakåt (sitter med klämmor). Efter den mistänkta katten så sitter det en njurliknande sak som förenar de två rören till ett grövre rör. Efter den så sitter det en enkel stor ljuddämpare. Surfade runt lite och hittade den här Länk Den är ruskigt lik min mistänkta katalysator, men detta är en ljuddämpare. Så det kanske är en ljuddämpare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.