AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
954

Vilka har ett 3:e bromsljus på en E32 i bakrutans nederkant?

Paap Reeder
Har ni i s f även en El-rollo?

Hittade ett kvitto från 2003-06 på ett extra bromsljus jag tydligen köpt till min 750:ia.
BMW original ... så jag började leta i lådorna och mycket riktigt så dök det upp.
Nu har jag som sagt el-rollo och undrar nu om dessa går att kombinera?

MVH /// Paap R

Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
hade ett tredje bromsljus på min f.d 730, dock ingen el-rollo. den var svensksåld, uttagen 1989, riktigt snålt utrustad

-
Snart i högersitsen på Airbus A320!
Paap Reeder
Tack don-salvatore87!

Grattis å lycka till i högersitsen.

MVH /// Paap R

In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Har ett tredje på min med, fast ingen el rollo.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Ingen som kan lägga upp en bild, hade varit kul att se hur det ser ut.

/Mats J
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Mats J, kolla bland Don Salvatores bilder, tex Länk

Själv saknar jag också tredje bromsljus på min sjua.
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Paap: provmonterade du? Jag köpte ett dylikt bromsljus på Ebay. Nyligen uppgraderade jag till elrollo och märkte att någon plats för bromsljuset finns det icke. Med manuell rollo går det nog att få plats.

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jag har ett tredje bromsljus,dock ingen aning om det är original eller någon "replica" variant dock en "hyffsat lång modell" :)...Manuell rullgardin är också monterad,vet heller inte där om det är någon form av "eftermarknadspryl"..

Har inte bilen hemma nu heller så att det går att kolla på ett bra sätt :/

Mvh Janne.
Paap Reeder
... står nu ganska högt upp på "Att göra lappen" men ännu har jag inte fått dit det.
Läste dock på beskr och är i tron att den går att få ditt även med el-rollon.

MVH /// Paap R

-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Mjo, enligt EBAn ska man väl såga i plåten där bak. Min är dock sådan att den helt enkelt sätts/klipsas fast i två små "upphöjningar". Inget skruvande eller sågande alltså, förutom i hatthyllan då. Dessutom tycker jag inte att den får rätt höjd (syns ut genom rutan alltså) om man ska till och såga och på så sätt montera den längre ner i höjdled. Jag kan ta ett kort på mitt bromsljus om det är intressant.

Vad ska du med så många bromsljus till Paap? Du som är så duktig på att gasa.Vore inte en acc mätare på vindrutan ett bättre tillval, eller finns det redan en sådan?/ Petimetern.
Paap Reeder
Hej Toomas!
Jo ... för säkert 10 år sedan fick jag in en Scorpio med en kvinnlig journalist i mitt vä- bakljus på M535:an.
Det var under en kökörning.

Folksam som jag då hade som FB visade med sin statistik på vilka fördelar ett 3:e bromsljus har .... varvid jag bums monterade ett på M535:an ... inte bra att få plåten knycklad fler ggr.

... så nu när jag fått skaplig ordning på min M70 vill jag "skydda häcken" så gott det går.

MVH /// Paap
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Nu blev jag tvungen att konsultera mitt fotoarkiv med alla bilder på min gamla 750, vilket resulterade i en del längtansfulla suckanden. :-/

Men för att besvara frågan, jag hade Rollo men inget tredje bromsljus.

__
Bilblogg:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.