|
|
|
|---|---|
|
Hej på er. Jag har en 525i -89 dvs 12 ventilaren (m20?) Vad händer om kam(axel)remmen går av? Klarar sig ventiler, topp med mera eller ryker alltihop? Några erfarenheter på detta område och inte bara gissningar....Please!!! *ber och hoppas på positivt svar* :( [ www.tocnet.nu ] | |
| Beror på vilken tur man har när remmen går av, i värsta fall far tyvärr allt åt helvete. | |
Axel |
Inte en chans att ventiler ock kolvar klarar sig,så går remmen av så brukar det bli billigare med en utbytes motor. R6 är bäst |
|
Hmmmmmm Tackar Bramer och Axel..... Funderar.... Jag hör olika svar gång efter annan..... Dels som Axel säger: Inte en chans! Dels som Beamer: Beror på tur.....! Dels har jag hört att det inte är någon fara på 12 ventilarna.... Bävar.... Har inte haft möjlighet att lyfta o kika än.... Nän som varit ute för ett kamremsras och kan tala om hur det gick.... [ www.tocnet.nu ] |
|
|
Har du väldigt tur , och då menar jag väldigt , kröker du bara nån ventil. Då går det att lyfta toppen och sätta dit nya men för det mesta går de av och går genom kolven.... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Vissa motorer har ett så stort avstånd mellan öppen ventil och kolv i ö.d att de aldrig kommer åt varamdra. Vet inte hur det är med BMW men eftersom några här fått skador så är tydligen det avståndet så litet på BMW att kolv och ventil träffar varandra...eftersom åtminstone någon (några) ventil(er) står öppna när kamremmen går av så säger det ju sig självt vad som händer om kolven i den cylindern går upp i topp........ ....körde själv av en kamrem på en golf gti 16v...på väg hem från VW med en nyinköpt kamrem i bagageluckan....... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.