AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.124

Vad tycks om denna Z3:a?

Hejsan...Har fått åsikter kring tidigare Z3-objekt men nu är denna ev. av intresse.

Åsikter Länk

Går cromeline-utrustningen enkelt ersätta till orginal? Gillar inte riktigt dessa då de ger ett bling-bling intryck :) som inte riktigt passar bilen enligt mig.
Vad säger ni om milen? Vad kan man få för en beggad hardtop?

Tacksam för svar?
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Hejsan Bias
ser ut att vara en fin bil du hittat, då jag är raka motsatsen till dig ang.cromeline, så har jag försökt hitta så mycket som möjligt i cromväg till min bil även mer än cromline ger men jag är äldre och varit med om när det var mycket krom men det är min personliga stil, jag tror inte det är svårt att avlägsa dessa attrialjer då jag i sommar just monterat på dessa på min bil och blir delarna hela och fina så kan du säkert sälja dem till halva nypriset de är attraktiva försökte köpa beg. men ingen ville sälja, på e-bay fanns t.ex.kromade gälar beg. men dessa blev så dyra att jag lika gärna köpte nytt och då din bil är svart är det lätt att hitta svarta gälar listerna runt fönsterbågen var lätta att sätta fast men även om det blir en repa är ju denna lätt avhjälpt på din svarta bil. har du även 3:e bromsljuset i krom så har jag min målade kvar lätt att göra om till svart
Lycka till med och skapa din egen stil på bilen
MVH Uffe/bildock
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Chromline går ganska lätt att byta ut mot svarta/lackade delar om man vill göra det. Jag håller dock med Uffe att krom gör sig väldigt bra på Z3. Jag har själv köpt en del extra kromdetaljer till min bil. Annars ser bilen fin ut, lite många mil kanske. Den har annars det mesta av den mest attraktiva utrustningen så som sportstolar, ac, överslagbågar och m-paket. Hoppas den är lika fin som den verkar.

Mvh Henrik
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Hej! Jag tycker oxå Z3 gör sig fint i chromeline. Bilen är ju bra utrustad, milen är säkert ingen fara bara den servats ordentligt. Jag sålde en med samma miltal som var väldigt fin för 11000 den hade dock något sämre utrustning en denna. Men jag tycker att priset måste gå att kapa rejält särskilt nu i vintertider...lycka till!
chromet på astolpen bör du har kvar hur snyggt som hellst.. men gälar och handtag bör vara i bilens färg
co
85
cosmossvart
Z3 2.8 Roadster -98 (såld)
Håller med bmw_jerry om kromestetiken. Miltalet är ju ok om bilen är fullservad och väl omhändertagen. Eftersom vinterdäck finns så har den väl antagligen vinterkörts här i landet vilket ju är ett minus.

Annars tycker jag att de viktigaste bitarna finns på plats: m-chassi...check, sportstolar...check, överrullsbågar...check, cosmossvart...check :) Och för dem som inte får nog av kalluft på vintern: ac...check.

Hardtoppen kan du antagligen sälja för runt 7.000 om den är i ok skick, bör vara lättsåld vid den här årstiden. Så med lite prutande kan ju slutsumman bli ganska låg.

124
zätatre
118d 3d -07
325d -07
Z4 3,0i -05
Chromeline är ganska snyggt i mina ögon, saknar det dock på min bil. Än om chrome-detaljerna sitter snyggast på den faceliftade modellen 99-> som har lite elegantare stuk på både fronten och bakpartiet.

Bilen i fråga ser riktigt bra ut och Z3 2,8 Roadster är en riktigt skön vagn. Härlig motor och finfina köregenskaper. Bara att köpa om bilen är ok!

Mvh.

BILAR:
BMW Z3 2,8 Roadster -98, Saab 9-3 TiD 150 hk -06, Saab 9-3 Aero -02, MG ZTT 180 -05
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.