AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
740

Konstigt problem med ABS givare å styrenhet :(

St
80
Storfoten
530 XDT - 17
Just nu olycklig ägare till en 523 ia -99.
Problemen började somaren 2005 då jag bytte båda abs givarna bak samt ABS styrenheten.
Efter det funkade allt som det skulle i nästan 1 år....

För några månder sedan började hastighetsmätaren lägga av lite nu och då.
Trodde då att det var vänster ABS-givare bak vilken jag nu än en gång har bytt. Felet kvarstår!

Har mätt upp kablarna mellan ABS-givare och ABS-styrenhet för att säkerställa att kablarna var hel, vilket dom var.

Har även ohm mätt stiften på ABS-styrenheten (som går till vänster bak ABS givare) fick då 14 MOHM, är den siffran det till ngn hjälp överhuvudtaget för att utläsa om boxen är hel?

Är det månntro styrenheten igen??? Är ju inte sugen på att kasta upp en massa tusenlappar för en ny igen :(

BMW 4ever
finsn ju en länk om detta
Finns även under gör det själv där det står om OHM talet o så
Kolal resten av givarna va de ger för ohm tal ger alal lika mkt så är det ju inte fel på givarna
Styrenheten har vissa skickat till usa för reparation ,allt har väll kostat inklusive frakt runt 2500 till 3000 kronor
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Lägger enbart hastighetsmätaren av utan att du får fel på ABS/ASC så är det ju knappast sensorn i bakhjulet det är fel på utan mellan ABS enheten och hastighetsmätaren el enbart hastighetsmätaren.

///MVH Hasso
Länk
St
80
Storfoten
530 XDT - 17
Jo, Hasso - ABS/ASC lampan lyser förståss också. Har också kontrollerat med hjälp av en annan ny givare att den jag satt ditt är riktig. Har läst mig trött här på forumet å inte hittat riktigt "mitt" fel. Har varit på verkstaden och de säger att det är j****gt konstigt och säger att det kan vara ngt kabelbrott mellan givare å styrenhet - men kablana är nu uppmätta och OK.

Tacksam för hjälp!

BMW 4ever
al
371
alfatok
850IA -91,735 IAL -92, 530 IA -03 (E60). 3.0 L -75
Det är själva styrenheten som är kass, mycket vanligt fel på dessa.

St
80
Storfoten
530 XDT - 17
Om det är styrenheten igen borde det gå på ngn garanti va?? Är det ngn som byt denna 2 gånger??

BMW 4ever
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.