|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Skulle vilja ha hjälp med en sak som jag undrar över. Pratade med en kille här på forumet som ska sälja sin 323:a E36. Han har hela M-paketet på den från fabrik. Det som är lustigt är att det sitter ett sportsystem om dubbla pipor på. Jag har varit inne på BMW och frågat om de säljer någon sportljuddämpare till 320 med dubbla pipor, men icke... =( Vad jag vet så har 320 och 323 samma avgassystem... Här kommer en länk på bilen... Ser ut som ett avgasrör från en M3:a men det är original monterat på 323:an Länk Vore evigt tacksam om någon kunde ta reda på vart jag kan köpa denna ljuddämpare... Tackar på förhand!!! Mvh Tobias | |
|
Toby, det finns fler exempel på delar som BMW har underleverantörer för. Kan det inte vara så i det här fallet, att man måste hjälpa killen bakom disken på traven, att tänka efter vilken underleverantör man ska vända sig till? Bara min tanke :O) Jag kommer inte till Brostugan på onsdag, Jobbar till 19.00 :-( |
|
| Tobias, Hur låter bilen med den ljuddämparen? Jag är nämligen på jakt efter en ljuddämpare till min 325:a med snyggt utblås men inte med högre ljud än orginalburken. | |
|
Tydligen låter den lite fräckare än en M3 =) D.v.s. gött! Hittade en Annons nu på forumet också, en 325 med 5100mil... BMW-Original Sportsystem står det där också... Fan, jag vill ha ett sånnt! Annars köper jag en SuperSprint Ljuddämpare. Bättre köp finns nästan inte. Låter inte för högt det kan jag garantera. =) Mvh Tobbe |
|
| Sorry... inte på forumet... Annonsen finns naturligtvis på BMWBörsen... =) Jag e lite trött idag *hehe* | |
|
Toby, Du har inte kört 2000 mil med ett Supersprint avgassystem... ... det har Jag. Det hörs! Varför slopade du planerna på en AC Schnitzer pipa? Stilren diskretion! /KJELLEN |
|
Jorma Tiainen |
Finns det nå goare ljud än en bmw med alpina-system?? |
|
Vad kostar en Alpina ljuddämpare??? =) Vad jag har hört så är det Remus som gör alpinas ljuddämpare och Supersprint som gör Hamanns... Mvh Tobbe |
|
Jorma Tiainen |
Tobias: en sak vet jag.. Dom e dyra, men tyvärr vet jag inte hur dyra.. Men du nämner ju REMUS å det e dyrt.. Det e ju skönsång i varje BMW men en kan ju alltid bättra på sången lite ;) |
|
Det sitter (självklart) Alpinasystem på min B3:a. Det låter finfint. Det är ett mycket trevligt system. Låter lite på gämna varv och låter skyst som fan när man drar på. ---> M POWER <--- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.