AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
642

skakig gång

har en 525:a som vid ca. 90 km/h börjar "skaka" för att sedan gå jämnare vid litet högre hastigheter. Det beror ej på hjulinställningen(har kollat). Har just nu på 235/255:or och då känns det betydligt mer än vid mina vinterdäck(195;or)någon som vet vad detta kan bero på?? tacksam för svar!
52
16
525
525i -92
Hej Jesus har precis samma problem som du,har också en 525a.Skulle vilja ha svar också om någon vet.
Jo
9
JoNy
525iT -92
Hej Alla!
Igår råkade vi oxå ut för vibrationer i vår bil .
Hela bilen skakade , trodde först det var obalans på bakhjulen , men när jag släppte gasen och kom ner till ca 70 km/h hördes ett "klonkade" ljud under bilen och vibrationerna försvann. Vi körde ca 1 mil till ,men vibrationerna kom aldrig tillbaka.
Bilen : 525i Touring -92 14000mil.
Någon som har ett tips ?
Hälsningar
Jonas

Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
Jag har aft samma problem. 1a gången va det slitna framhjul 2a gången va det kasterstaget. Prova och vrid hjulet helt åt ena sidan och tryck hårt på övre delen på hjulet det ska inte glappa. Eller hissa upp fram vagnen så att hjulen hänger i luften och känn efter så att inga kulleder är dåliga.
Ke
51
Kenny Starfighter
BMW 525i Touring -94
Kolla mellanaxelbussningen. Hade ett liknande problem med min gamla 633'a, började vibrera vid ca 70 och slutade vid något högre hastighet (75), för att sedan börja vibrera ännu starkare vid ca 120 km/h.
db
4
dbgnu
535 -90
Det är stödlagert som är kast,,byta det så försvinner det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.