AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.737

BMW:s prova-på-försäkring, för bra för att vara sant?

Hej, jag går i köptankarna på en begagnad BMW hos en bilhandlare, då jag är ung och kommer bo i en riskzon har jag farhågor om att försäkringen kommer bli en dyr utgift (även då det gäller en 523). Då jag planerar att ta billån via bilhandlaren så upptäckte jag detta :

Länk

Kan det vara så bra att jag får ett halvårs helförsäkring för 1200 kr? Vad händer efter de där 6 månaderna, blir det en mycket högre premie då? Det känns som att jag måste ha missat något.
Hawar
Hej,

Det är precis som det står, de första 6 månaderna är det billigt. Sen räknar de premien personligt på dig. Så mitt råd är att ringa och kolla vad premien hamnar på dig först.

Mvh
Hawar
Pa
5
Paby
320dA Touring -09
Om bilen är nyare än 6 år så är Folksam Körklar överlägsen BMW försäkring med sitt pris på 540 kr för 6 månader. Därefter är man dessutom fri att välja vilken försäkring man vill, inte nödvändigtvis från Folksam, efter de 6 månaderna.
Pa
5
Paby
320dA Touring -09
Glömde länken: Länk
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Är du medlem i BMW CS så blir Originalförsäkringen ännu billigare! :-)

----
BMW CS #6212
I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Silvergrå
EN
114
ENS
330e Xdrive Touring -22
Köpte bil nyss och tog BMW:s prova på-försäkring. Den gäller sex månader och sedan kan du byta bolag om du hittar något med bättre premie, du binder dig alltså inte mer än det första halvåret. De hoppas antagligen på att du ska vara för lat för att byta sedan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.