AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.107

Lampan lyser lila

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
För 1V sedan började ena xenon ljuset lysa lila , jaha dags att byta lampor då tänkte jag och efter 2dgr slocknade lampan helt vilket jag tyckte var normalt om den e slut men efter 3dgr till så har nu lampan överraskande tänts igen men lyser dock lila. Är jag fortfarande inne på rätt spår? dvs att lampan är slut eller kan det vara ngt annat?
Det verkar som att du får byte ut lampan. Helst ska man byta ut båda samtidigt för att slippa färgskillnaden som blir när lampan blir äldre.
Den kan säkert tändas och släckas en tid innan den ger upp för gott, bara att kolla runt omkring, det finns gott om HID-lampor i skyltfönster, på bensinmackar m.fl ställen. De brukar ha HID-brännare av olika slag till belysningen, ofta ser man enstaka som är starkt färgade och håller på att ge upp, de släcks och tänds, kan vara mörka nån dag för att sedan lysa nån timme igen osv.

FP
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Jo jag har tänkt att byta bägge samtidigt bara att jag blev lite nojig då den tändes igen då jag trodde den var helt död och började då fundera på ljusmodul/ballast m,m.
Enklast är ju att skifta på dina lapor från höger sidan till vänser sidan.
Då märker du om det är lampan eller ej.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.