AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
605

Tickande!

Bl
21
Blyfoten
540iA -93
Har ett tickande i motorn när den är kall. Är detta lyftarna eller vad kan detta bero på. Detta ljud hörs enbart ett litet tag innan motorn har blivit någorlunda varm.

Är det nägra problem att byta motor olja i en 540? Vet att man inte skall ge sig på växellådans olja. Skall fyllas på med rätt temp/nivå. Vilken typ av olja är best för denna typ av motor????
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Med största sannolikhet nån lyftare som låter, du har väl en 32st sisådär =)

Är väl inga konstigheter att byta olja i en 540 jämfört med nån annan bil direkt, går i lite mer olja bara...kom ihåg att köra på en helsyntetisk olja av hög kvalitét. Mobil 1 funkade fint på min 525i 24v iaf.
Bl
21
Blyfoten
540iA -93
Tackar så mycket! Skulle oxå tro att det är en lyftare eller två :), frågan är hur mycket det kan kosta? om det är farligt?? Som du säkert förstår "BEAMER", är jag en liten gröngörling vad det gäller att "mecka"! Men det är kul att ha ett intresse.
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Det är ingen fara om det bara tickar en liten stund vid kallstart. Det kan försvinna helt när du byter olja. Om du vill så kan du alltid hälla i knackolja när du byter olja, den finns hos de som säljer GM har jag för mig.
Bl
21
Blyfoten
540iA -93
Tackar för svaret!
Visa användare
48
Paulus
540iA Touring -98
Hei!
Kolla Länk

Hilsen en sommerklar 525iT -93 med 8,5" fram og 9,5" bak 17" Alpina m. 235/45 og 255/40...

Mvh
Paul
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.