AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.169

solida lacker och Skötsel

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Är det verkligen så jobbigt att ha en Solid lack ? har lämnat in min bil för Mr-Cab behandling men fan bilen fullt med repor redan :S jag handtvättar den också endast och har inte haft det här problemet med nån annan bil int ens Z4an som är Svart blir galen på den snart
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Olika lacker är olika hårda har jag märkt. Men visst lite mer skötsel. Har också en solid, det är ju snyggt.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Min erfarenhet av solidlacker är lite äldre utan klarlack. Då är att de är mycket lättskötta och möjligt att bättra utan att lacka hela partier. Går att rubba igen repor osv osv

Dagens solidlacker med klarlack blir väl detsamma som metaliclacker antar jag. Tåligare och blankare, men svårt att åtgärda vid skador och repor.

**Belåten BMW-ägare i 26 år**
Max... solida lacker e knepiga, dock kan du få den himla fina om dom e solblekta t.ex! är din bil Solid svart lr? kan säga såhär, finns aboslut inget värre än en solid svart bil, allt syns när rätt ljus kommer över det! det som är det jobbiga.. dock så låter det konstigt att du har så mkt repor på bilen om du handtvättar den, behandlade du den på mr.cap när den var ny lr så? för då håller våran produkt (formula) i cirkus 1-2 år.. men som sagt.. solid svart är piss! men mitt förslag är att du behandlar den hos mr.cap igen, och ber om en Formela behandling, då ska d bli så rba det kan bli!

-=[Det är bara MÄN som kan applådera åt någon som står och TORR gasar]=-
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Kör själv en solid svart bil, riktigt svåra att sköta! men vackert som bara den!

-
Snart i högersitsen på Airbus A320!
Skulle även jag rekommendera dig att lämna in bilen på en översyn av lacken. Har du redan fått massa repor, är det ganska svårt att göra en förbättring själv, om du inte har rätta verktygen förståss, heh.
Heh, mitt bästa tips; Vid handtvätt avfetta och spola av bilen noga innan svampen kommer fram. Fast de gör du redan hoppas jag ;)

Lycka till..

//BMW M, 4life!
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
bilen är Imola Röd inte svart det är Z4an som är Svart och den får inga repor.

Danny det va nog en Formula Behandling de gjorde på bilen kostade mig iallafall 6k ungefär riktig missnöjd måste jag få säga, Bilen har vart behandlat sen den va ny dock inte hos samma firma då
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.