|
|
|
|---|---|
|
Hej,.. Tänkte be om hjälp från er om ni hade några tips eller ticks om hur man kan lösa mitt problem. De är så här jag har en Bmw 528i e39 -00 , med orginal bmw larm med fjärrlås. de är så här för ca en vecka sen sluta fjärrlåset att fungera utan för mitt hus(testade båda nycklarna), och även min farsas arbetsbil opel:s fjärrlås sluta fungera(han också testade opels båda nycklar), utan för mitt hus,.. problemet är de att de bara utan för mitt hus dem slutar fungerar,.. åker jag 25 meter åt sidan så fungerar fjärrlåset hur bra som helst,.. o överallt i hela landet så fungerar fjärrlåset hur bra som helst inga problem.. men just utan för mitt hus, slutar den fungera, även en kompis kom förbi md sin bil o hans lås fungerade inte heller då utan för mitt hus,.. men de verkar inte påverka alla bilar bara vissa ?? hade en kussin som kom förbi me sin audi a3 o hans lås fungerade. jag blir tokig snart,.. kan ej låsa min bil utan för mitt eget hus,.. o jag vet de är inget fel på mitt fjärrlås.!! Jag tror de är nåt som stör signalerna till bilarna,.. men varför just nu o inte för 1 år sen... vad kan dem ha gjort som kan störa signalerna..??.. kan grannen ha gjort nåt, installerat nåt..?? Har till o med ringt el bolaget o kollat me dem,.. farsan snacka me opel o dem visste inte heller.. försökt nå bmw.. men dem e omöjliga att nå..:S Tacksam för era funderingar o tips,.. som kan hjälpa mig... Mvh Ninos | |
|
prata med grannarna, kanske någon radioamatör som lött ihop något eget? //Martin |
|
| Mmmm.. jag har tänkt o fråga grannarna om dem gjort nåt.. | |
|
Hur gick det? Kom du fram till vad felet var? __ /Chrille |
|
|
Det gick bra,.. kom fram till att det var en trådlös sändare för fjärrkontrollen till tv:en som hade hängt sig och stod o blinka hela tiden, starta om den,.. och då fungerade fjärrlåset igen.. hehe... konstigt fel. Mvh Ninos |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.