|
|
|
|---|---|
|
Pga av lite bekymmer med lådan ska jag byta lite delar och när jag ändå river kan jag ju lika gärna montera short-shift. Så till funderingen, vilken shortshift är att föredra? Funkar en universal eller ska man köpa modellanpassad från ACS eller Hamann? Måste det kosta 8.000? /// Viktor | |
|
Jag hade absolut köpt en modellanpassad, har mycket dåliga erfarenheter av universal krafs. Länk tar 325 USD för sin shortshifter till M Roadster/Coupe. Med dagens växelkurser blir det 2212 kr ca. Sen tillkommer ju frakten, men det är rätt långt till 8000 kr. =) /Fredrik |
|
|
Fler shortshifters. Länk tar 249 euro för en B&M shortshifter, detta verkar dock vara en mycket simplare produkt än UUC's, bara en ny spak. Länk tar 265 USD för sitt shortshifter kit, verkar vara väl genomtänkt även det. /Fredrik |
|
|
B&M shortshifter-kit är det genomgående bra kvalitet på. Mvh Henrik |
|
|
Nu har jag sent om sider beställt ett kit från UUC bestående av Delrin Carrier Bushings, Ultimate Short Shifter (EVO3), Double Shear Selector Rod, Clutch Stop - "Big Boy" V3.0. Ska bli spännande och se om det ger något resultat. Lite bilder på prylarna (och lite mer info) finns på min blogg på www.garaget.org/viccoA/blog /// Viktor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.