|
|
|
|---|---|
|
Har precis muttrat ihop ett MS 2.2 och det funkar kalas i stimen. Nu är ju nästa steg att montera det i bilen tillsammans men en uppsjö olika givare, och då är det bra med ett forum =). Jag har inte riktigt klurat ut hur man gör med tändningen. Har hört tusen olika varianter, te.x: Original fördelare+trigger/ gamla modellen fördelare+pulsgivare+tändmodul/ tändsteg med alla dess tillbehör. Vilket funkar till mitt MS egentligen?? Har kört tvärstopp i denna djungel!! Finns det nån som vet hur man ska göra o vill skriva en rad är jag evigt tacksam. MVH/ Rickard | |
|
Kolla in Länk Där finns garanterat hjälp att tiillgå. __ /Chrille |
|
|
Tack deejaywasp,men jag har redan kollat ppf, msnordic, autopower osv osv........tyvärr snurrar det bara mer i huvudet ju mer jag söker!! Alla har ju olika setuper på sina installationer........ingen som har samma som nån annan........hittar bara bygginfo. Aldrig nån som skriver om det funkade eller ej. Döden vore ju om man lade ner enn massa tid o jobb på något som "kanske" funkar. Just nu ser motronic-boxen VÄLDIGT lockande ut =). Skämt å sido, är väldigt tveksam o behöver lite vägledning.... |
|
| Kolla på FMCS.nu Där finns nog en ganska bra tråd om MS. | |
|
Alltså, nu börjar det klarna lite i knoppen!! Om jag fattat rätt vill säga. För att konvertera ett MS till MSnS (alltså "spark"-versionen) krävs lite hård- och mjukvaru uppgradering vad jag fattade det som. Och jag har funderat lite på "EDIS" som verkar både intressant och enkelt. Men frågan är då om man kan köra det med trigger eller ska man köra med fördelare och pulsgivare?? Tycker det är bättre att fråga här än på fmcs där grabbarna förnekar 6 cyl eller mer :P Tack på förhand alla /Rickard |
|
|
Har du ett 60-2 hjul och toppmonterad fördelare på din motor eller har du blockmonterad fördelare? /Per |
|
|
Har 60-2 hjul o topp-monterad fördelare men har även en blockmomterad fördelare som ligger på hyllan ifall. |
|
|
det som kräver minst pengar o arbete är att slipa bort alla tänder utom 3 på 60-2 hjulet och montera en HEI modul som du kopplar originaltriggern och tändspolen till. Kräver extra koden och några extra sladdar i boxen, /Per |
|
|
Tack Per för de inlägget.....precis vad ja behövde!!! Men finns det någon mer utförlig beskrivning för mig som nybörjare hur man tankar in extrakoden och vilka sladdar som ska in vart?? Det är väl lika bra att jag frågar vad en "HEI modul" är för något när jag ändå är på G =)!!?? Känner mig som barn på nytt, men nån gång ska man ju lära sig om megasquirt oxå!! |
|
|
Länk Länk Hei sitter på massor av jänkemotorer och är billigt. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.