|
|
|
|---|---|
|
Att ha ett telia kort (kontattkort) i orginal telefonen funkar, det går att ringa. Men att byta till ett comviq kontatnt kort går inte, inte heller ett kort med comviq abbonemang. Det står bara att kontrollera kortet. Vad kan det bero på? | |
| Om du sätter kortet under telefonen måste kortet vara ev 5V typ men comviq kortet ska funka om du sätter det i enheten i skuffen... | |
| telefonen är Operatörs låst till Telia. | |
| Maxad: Levererar BMW bilar med telefoner låsta till Telia????????? | |
| oj förlåt såg inte att det va Bmw original telefon, då har jag ingen aning :)) | |
|
telia kortet har några år på nacken men jag tror inte det borde skilja sig från comviq korten... Var ligger skuffen då? heheh Så det finns annat ställe för telefonkort?! |
|
|
Hej.. Jag har samma problem med min tel, jag har ett Telia kontantkort i men det står bara kontrollera kortet, har även testat med mitt Telenor kort (abonnemang) vad beror det på? Fungerar det inte med vilka kort som helst? Orginal är orginal |
|
|
Nu vet jag vad det är som är fel... Anledningen till att det inte fungerar är att alla nya kort använder version 4,0 och i bilar som är tillverkade från -99 och tillbaka i tiden behövs ett kort med version 3,0 och det får man ringa och beställa hos sin operatör dock lite dyrare men det fungerar i alla fal.. Orginal är orginal |
|
|
Hej. I min E38 (1995) fungerar det både med ett Comvik kontant från 2000 samt med ett tvillingkort till mitt Telia abonnemang från Nov. 2006. Båda måste dock vara "stora" och placeras i enheten i "skuffen". /Stefan |
|
| Jo det kan stämma, men det är bara på dom bilarna med somläsaren i skuffen. Dom bilarna där man sätter kortet under telefonluren inne i bilen måste ha nyare kort. | |
|
Fixarn: Har du grön eller orange display på din telefon? /Andy |
|
|
Jag har Orange display... Tänkte du på något speciellt? / Andy |
|
|
Jag har orange på min E38 96a men en kollega har grön på sin 98a. Vi har bägge kortläsaren under telefonen (som iövrigt ser identiska ut, men hans fungerar med både de nyare och äldre korten, min kräver den äldre typen. Undrar om det är kortläsarplaceringen eller displayfärgen som är utmärkande för gränsen mellan ny och gammal tenik eller om inget av det har med saken att göra. /Andy |
|
|
Hahaha, ja du det var en världsfråga.. Jag tror att båda är lika viktigt.... NOT |
|
|
Hej alla. jag är ny på forumet och har en fråga. Detta med kontantkort sätter myror i huvudet på mig. Jag köpte en 740-95 i veckan med telefon. Det är orange display. Förre ägaren hade ett telia-kort i skuffen (vet ej om det var abbonemang eller ontant-kort) , men på manualen står det att kortet ska sitta i telefonen. Jag har själv Halebop, men de kunde inte erbjuda tvillingkort, så nu funderar jag på Comviq om de nu har det erbjudanet. Men med det som sagts här så vete fan om det funkar? Har någon av er någon idé eller vetskap om detta? Hälsningar Peter Peter Gbg |
|
|
Jag har Telenor-abonnemang med ett tvillingkort i bilen, funkar perfekt. Se även denna pågående tråd Länk |
|
|
Tack Armand. Jag läste länken och ska kolla upp detta. Men jag har en regering här hemma - min dotter - som talar om comviq hela tiden. Jag snackade med telenor-försäljare idag och de sade som det stod i länken 250 riksdaler för ett tvillingkort, men min dotter avrådde från det då hennes kompisar inte upplevt det som speciellt bra. Men nöden har ingen lag och funkar bara det så blir det telenor. Fast jag kommer att forska vidare. Lev väl Peter Peter Gbg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.